zondag 30 maart 2008

Red Fred!

Onze goudvis, Fred, doet raar. Sinds enkele weken gaat hij met de regelmaat van de klok overstag. Hij zwemt dan even op de rug, probeert met moeite naar onder te zwemmen en zich als een normale vis te gedragen, maar lijkt dan terug aangetrokken door het wateroppervlak. Yente, mijn dochter en tevens baas van de vis, probeerde al de vermeend toxische plastic planten uit het bokaal te halen, zonder resultaat. Ten einde raad zette ze Fred zonder eten en zie, na een dagje vasten zwemt hij normaal rond. Geven we hem echter een kruimel van zijn visvoer, dan gaat hij steevast weer 'op zijn dak'. Wie raad weet...

2 opmerkingen:

Maxie zei

Hoi!
Ai fredje doet inderdaad precies een beetje raar. Nu, wij leren zowieso haast niks over vissen (in het laatste jaar moeten we daar een optie op nemen) en de symptomen die fredje hier vertoond zijn nogal vaag, dus ik kan je ook niet verder helpen. Wat ik wel kan doen, is het even opzoeken. Je hoort van me van zodra ik iets meer weet.
Heb je al een ander voeder geprobeerd?
Groetjes
Maxie

shrink zei

Nogal vaag!? Zwemmen vissen dan zo vaak ondersteboven? We hebben een nieuw potje eten en het fenomeen blijft zich voordoen, al moet ik zeggen dat het precies wat minder vaak gebeurt (of misschien went het gewoon) :-)
Tx voor de moeite!