woensdag 30 april 2008

Quincaillerie

Heb eigenlijk niet de tijd om te bloggen, maar ik doe het toch vlug om even mijn gedachten te verzetten. Heb vandaag bij toeval vastgesteld (tx, J) dat ik al vrijdagochtend in plaats van zaterdagochtend naar Washington vertrek, wat me ineens een volledige dag minder de tijd geeft om nog vanalles en nog wat gedaan te krijgen. Maar dat geheel terzijde. Eigenlijk dacht ik daarnet aan het ongelooflijk sexy Franse woord quincaillerie, waardoor mijn gedachten onvermijdelijk naar het woord ijzerwinkel zweefden, en vandaar in één moeite naar de beugels die wij als kinderen zo haatten en waar de jonge meisjes nu zo wild van zijn. Ik herinner me een autoritje met Yente en een paar vriendinnetjes op de achterbank, waarbij zij tegen elkaar vertelden over de nieuwe beugel van het meisje van klas B en hoe mooi die wel was en hoe graag ze zelf ook blokjes op hun tanden zouden hebben. Aandoenlijk, maar moeilijk te begrijpen voor een 68-er. Nu heeft Yente er 'eindelijk' eentje gekregen, en ze mag 'm zelfs 2 jaar houden!

Geen opmerkingen: