dinsdag 15 april 2008

Katatonie en cassetjes.

Was aan het zoeken naar foto's van katatonie op het web, voor mijn voordracht van donderdag over 'Therapieresistente depressie en ECT', en klikte op een fotootje van Homer Simpson en kwam op een lezenswaardige blog van een dame die leuk schrijft over (haar) ADHD terecht, en via gekke schoenen van Marc Jacobs op Maxie's blog, waar ik op een cassetje klikte, dat me naar de Mixwit-site bracht, waar je zomaar wat liedjes kan kiezen, ze op een cassetje zetten en ze delen op je blog. Jeezes!

6 opmerkingen:

kat zei

Bedankt voor je vermelding en je reactie. Altijd fijn om ook door een professioneel gelezen te worden!

Maxie zei

Ah je hebt het cassetje ontdekt :D
Leuke blog!
Mag ik je linken? zodat ik het niet vergeet wat vaker langs te komen
Groetjes

shrink zei

Tuurlijk mag je linken, graag zelfs. Een bezoekje is altijd prettig!
Tx&Grtz

Lili zei

mooie muziekjes, als ik ooit trouw en als ik dan ook nog eens een openingsdans zou nemen, als mijn aanstaande geen twee linkervoeten heeft dan neem ik ongetwijfeld the ship song. de mooie moustache komt trouwens naar België 1 mei, reclame, reclame

kat zei

Eigenlijk interesseert het me wel om wat meer te weten te komen over katatonie - gezien ik er tegenwoordig lijk naar af te glijden :-( (man is dat vermoeiend)

Kan je me wat (voor leken toegankelijke) literatuur aanraden? Het mag ook online zijn ... ik heb toegang tot van alles ...

shrink zei

dag kat,
er is bij mijn weten geen lekenliteratuur over katatonie. er is zelfs weinig professionele literatuur over. een zeer goed boek is Catatonia van Fink & Taylor. Katatonie is een ernstig syndroom van vooral motorische symptomen zoals vertraging, agitatie, staren, mutisme (niet meer spreken), spierstijfheid waarbij de ledematen of het lichaam soms in een bepaalde houding langere tijd blijven staan, etc etc. het komt vooral voor bij stemmingsstoornissen zoals depressie en manie, en wijst toch naar een ernstige toestand, die we meestal zien bij opgenomen patienten. als ik heel eerlijk mag zijn, dan zie ik een katatone dame geen interessante weblog onderhouden...
hopleijk heb je iets aan deze info?
grtz