zondag 18 mei 2008

40

Vandaag opgestaan met een houten kop en een ietwat misselijk gevoel in mijn maag. Het is onafwendbaar. Alles confronteert je met de (snel voorbijschrijdende) tijd. Gisterenavond alweer een 40-feestje. A. dit keer, in 'de Stoomboot' in Diksmuide, godbetert, aan het andere eind van de wereld. Ze zag er schitterend uit! J., net 40, & J. en P. & I. waren er ook. P. durfde aan de vooravond van zíjn 40ste verjaardag niet naar bed, omdat hij bang was dat zijn vertrouwde ochtenderectie er 's anderendaags misschien niet meer zou zijn. Hij stelde ons gerust, zij het niet echt overtuigend... Het was fijn herinneringen aan onze tijd samen op kot boven te halen. Alleen bleken die herinneringen niet altijd overeen te stemmen en moesten we alweer merken dat een geheugen een bijzonder onbetrouwbaar instrument blijft. Missschien was het ook omdat er niet op een glas werd gekeken (L. was gelukkig Bob). Ook wat teveel zout (& tequila), denk ik, vandaar de kop. Stevige pijnstiller en een snuif maagzout en achter de grasmachine... Dat helpt altijd...

2 opmerkingen:

Maxie zei

aaah tequila, een dooddoender, maar wel lekker mmm

Dat van dat geheugen heb ik nu ook al!! Herinner me bepaalde kostbare dingen niet meer soms
keijammer eigenlijk

Veel beterschap met de kater!

shrink zei

ben normaal erg 'sober' en waag me enkel soms aan gin-tonic waardoor nooit hoofdpijn. cava & tequila is blijkbaar toch iets zwaarder voor het 'haar'...(en het geheugen)
grtz