vrijdag 30 mei 2008

Balen...

Rotdag. Gisteren nochtans weer 'lekker gewerkt': ik had voor de n-de keer een voordracht over preventieve behandelingen bij bipolaire stoornissen, in Arenberg, voor een groepje Leuvense shrinks. Als toemaatje werd ons krokant gebakken sint-jakobsvruchten op een risotto van bospaddestoelen en schuimige jus van eekhoorntjesbrood (aaaaarrggghhhhmmmm), lamsrug, en een salade van aardbeien met meringue en bloedsinaasappelsorbet met jus van Grand Marnier geserveerd. Nix te klagen dus. En toch vandaag met een baal-gevoel opgestaan. Veel te veel werk op ECT, waar de toevloed van patiënten gewoon niet meer bij te houden is. Koppijn. Moe. Ik wilde nochtans op de blog zetten dat ik het nogal heb voor Serge Simonart, dat ik de nieuwe Portishead in de pod heb geduwd, dat Line Up eigenlijk echt wel een grappig programma is, enzovoort natuurlijk, maar dat ga ik met een zere kop niet doen. Ik ga wel met een zere kop voor de 983ste keer het artikel van een assistente verbeteren vooraleer het op te sturen naar het Tijdschrift voor Psychiatrie. En ook daar heb ik geen zin in.

5 opmerkingen:

Famke zei

Man, alleen al voor het eten wil ik jouw job wel eens overnemen! De drukte neem ik er wel bij. Eventjes toch, tot na een dineetje of 10.

shrink zei

:o), fair enough. maar het eten erbij is soms ook zwaar hoor :o{( (nee, het is best wel leuk als 't ook lekker is).

kat zei

Oei oei, rustig aan, straks moet je naar een shrink man!!!
"Preventieve behandelingen bij bipolaire stoornissen": klinkt goed. Heb ondertussen zo'n 90% van je boek uit - niet sequentieel, maar kom. Heb nu iets beter door waarom men mij (soms) depressief noemt. Vogens mij was ik dat nooit, want ik associeerde "depressief" met zeer donkere gedachten - waar ik weinig last van heb - en niet met het bijtijds overweldigende gebrek aan (mentale) energie. Tja, als ik dat zo lees val ik in de prijzen, als er al prijzen te rapen vallen. Maar kom, the drugs do work en ik maak er een erezaak van om het evenwicht te bewaren. It sucks though. Want het is zo saaaaaaai .. . :p

BTW: Serge Simonart is een blaaskaak. ;-)

shrink zei

als medicijnen het saaaai maken, dan scheelt er iets aan de medicijnen, want dat is toch niet de bedoeling (artiesten onder stemmingsstabilisatoren zijn creatiever dan zonder stabilisatoren :))
en wat SS betreft: ik vond dat vroeger ook, maar als ik 'm op StuBru onder de middag bezighoor dan kan ik niet anders dan 'm heerlijk vinden, vooral door zijn kinderlijke ongenuanceerdheid. zalig zoals hij ongezouten meningen durft veralgemenen (op een manier die ik van iedereen anders niet zou aanvaarden)

kat zei

De drugs (geen stemmingsstabilisatoren) zijn ok (momenteel toch). Het evenwicht moeten bewaren, dat is no fun. Het verstandige is niet altijd het leukste hé. ;D