woensdag 28 mei 2008

Een kus in Leuven.

Als ik moe ben, dan gebeurt het wel es sneller dat ik een krop in de keel krijg bij één of ander bericht op de radio, of bij een of ander tafereel dat ik ongewild aanschouw. Gisteren was het weer zo ver, bij een onschuldig stadstafereeltje. Ik liep even door de stad, er zat een 'gat' in de namiddag, en passeerde langs het Ladeuzeplein. Het was warm, 't had net geregend. Er wandelde een meisje over het plein, ongeveer daar waar Jan Fabre een kever aan de Leuvense hemel heeft geprikt. Ze had een rokje, net boven de knie, en zwart halflang haar. Er kwam een jongen op haar aangefietst (wat op het plein natuurlijk niet mag). Toen hij bij haar kwam liet hij zijn fiets op de grond vallen en streek met zijn vingers even door haar haar, nam haar hoofd dan voorzichtig in zijn beide handen en kuste haar...
Een Marrokaans jongetje zat met zijn mama op een bank en likte aan zijn ijsje, alsof er niets was gebeurd...

3 opmerkingen:

Maxie zei

ooh zulke taferelen vind ik ook zalig om te zien! En dat jongetje dat had natuurlijk enkel interesse in zijn ijscreme :p zo zijn kleine mannen e

Hecate zei

mooi!
Van zulke taferelen kan een mens echt stil worden, genieten en wegdromen.

anijsje zei

De onschuld van een kind :) Moet idd een supermooi tafereel geweest zijn. En hé, ik scheur ook wel eens op mijn fiets over 't Ladeuze, woeps :-) En als ge meer Leuvense bloggers zoekt, check: http://leuven.blogt.be/leuvense-links/ daar zit nog wel wat tussen. Maar idd, veel Gentenaars in blogland :-)
Groetjes!