donderdag 29 mei 2008

Fred gered!

Fred, onze goudvis, is weer beter. Lange tijd deed hij erg raar, voor een goudvis. Meestal zwom hij ondersteboven, en leek hij de grootste moeite te hebben om de bodem van zijn, nochtans niet zo grote bokaaltje te bereiken. Hij leek aangezogen te worden door het wateroppervlak, als een spijkertje door een magneet. Maxie's diergeneeskundige vrienden-met-een-zwak-voor-vis adviseerden voedsel dat niet drijft, of het drijvend voedsel te weken, zoals een koekje in de koffie. En zie, het werkt. Fred zwemt weer (meestal) met de rugvin waar ze hoort: bovenaan. Het is, denk ik, niet helemaal opgelost, want het lijkt nog wel of Fred met zijn gat aan een onzichtbaar draadje omhoog wordt getrokken, tegen de waterspiegel aan. Maar gelukkig kijken..., dat heeft hij nooit gedaan.

10 opmerkingen:

Summer Ghost zei

Dju hé Maxinetje! Ik moet ook mijne boterham verdienen hé! Gij met uw goed advies altijd ;) :p.

shrink zei

ik ging er van uit dat jij je enkel bezighield met software (en eventuele andere) problemen van vrouwelijke studentes bezighield, en niet met omgekeerd zwemmende vissen?
grtz

saartje zei

ik denk niet dat vissen vrolijk kunnen kijken... ik heb in ieder geval nooit een vis gehad die dat kon... eigenlijk word ik gewoon altijd een beetje depressief van goudvissen...

Maxie zei

sg: zeveraar!

:D maar ik ben blij dat fred nu toch al een beetje in de juiste positie terug hangt nu.

vissen die weten niet eens wat gelukkig zijn is, vergeet niet dat die maar 3 hersencellen ofzo hebben :p geen wonder dat ze niet happy kijken

shrink zei

als je lang genoeg naar de trieste ogen van zo'n vis in een bokaal kijkt, dan is het inderdaad echt wel moeilijk om je happy te gaan voelen, zelfs als je meer dan 3 hersencellen hebt :o}

Summer Ghost zei

@ shrink
als je weet voor welke firma ik de business analyseer, zult ge wel begrijpen dat dode dieren echt wel de manier is waarop ik mijn boterham verdien :D

shrink zei

@G: je bedoelt toch niet het zogenaamde 'vilbeluik' in D, bij A.? doen die ook in goudvissen van 3 bij 1 cm?

Summer Ghost zei

Yep!
Alst maar dood is!

shrink zei

dan kan ik je ruiken als ik naar mijn (schoon)thuis rijd :o(!

Maxie zei

ja en ik ga in het laatste jaar speciaal de optie slachthuis kiezen dan mag ik op rondleiding bij rendac en zie ik sg nog eens! YAY
kzal wel mijn neusknijper mogen meedoen..
(niet voor u é sg, voor de geur die int bedrijf hangt é tjien!)