maandag 5 mei 2008

gOD in Leuven.

Denk even aan Homer Simpson die blij is dat hij naar de zo-veel-als-je-maar-kan-hamburgertent mag: 'joehoew!' That's exactly how I felt toen ik hoorde dat ik alsnog op de guestlist stond en dus op de dag van de Arbeid naar dEUS in Leuven kon. De toon werd meteen gezet met de mooie opener van de nieuwe plaat 'When she comes down'. Vooral de eerste helft van het concert passeerden een aantal rustiger nummers de revue: 'Eternal woman', en 'Slow', een van de hoogtepunten, maar tegelijk niet meteen songs waarvan je onmiddellijk aan het springen gaat. Als mijn gebrekkige geheugen me dit keer niet bedriegt was het op 'Instant street' (The Ideal Crash) dat de eerste keer het vuur in de pan/zaal schoot en dat het er op leek dat Tom Barman er wel degelijk zin in had. Hij en zijn ploeg, -Alan Gevaert op de bass was zichtbaar in goede doen-, bouwden de sfeer zachtjesaan op tot een paar piekmomenten; toch vooral oude bekenden zoals 'Theme from Turnpike' (met een originele belichting), 'Nothing really ends' (opgedragen aan een zekere P.), en 'Suds 'n Soda', waarbij alsnog de voetjes van de vloer gingen. Geen tweede reeks bisnummers. Waarschijnlijk vond gOD het Leuvense publiek niet enthusiast genoeg. Ik moest 's anderendaags erg vroeg uit bed, waardoor ik na enige twijfel toch heb afgezien van het gebruik van mijn backstagepas. Tx voor de fijne avond K., E., C., & K..
Ik schreef dit bericht op exact 11281 meter hoogte boven de Atlantische oceaan, tegen 865 km/h, de wind in de haren... Heerlijk.

2 opmerkingen:

Dr. Shock zei

Laat je weten hoe de ACT dag was?
Groeten en behouden vaart
Dr Shock

shrink zei

zal ik zeker doen, alleen staan er nu al een rij wachtenden (waaronder wat ontstemde nederlanders) achter mij om ook online te kunne. alvast zeggen dat de ACT goed was en ik Bas V heb gezien. You should 've been there. Meer neiuws volgt ook op ECT blog.
grtz