vrijdag 16 mei 2008

Peperduurlekkers...

Gisterenavond (weer) een voordracht in een oerdegelijk en erg saai en oubollig ingericht (foto) restaurant (De Bijgaarden) met toch wel een originele maar voor mijn beurs veel te dure Frans keuken. Niet voor nix dat het volgens Trends één van de favoriete adressen is van topmanagers: geen voer voor psychiaters dus; ik kom alleen in die gelegenheden om te 'werken'... De archetypische ober bracht eerst een grasgroen soepje van jonge erwtjes en citroenkruid, met daarin een weinig venkelpuree en twee driehoekjes van wafeltjes die ook weer van erwtjes waren gebakken en er precies uitzagen als een ouderwetse bruingebakken zoete wafel die grootmoeder bakte. Erg origineel en lekker. Als hoofd was er een stukje kabeljauw op een chutney van mango en jus van gezouten citroen, en achteraf ijs met warme chocolade (lees: dame blanche) en churros met anijs, wat me in gedachten terugbracht naar Lissabon, waar ik, nog niet lang geleden, voor het eerst 'echte' churros (foto) at en 'zag dat het goed was'...

2 opmerkingen:

Maxie zei

klinkt lekker!
vooral die kabeljouw op een chutney van mango doet me watertanden

en dit hoort bij je werk! gelukzak :D

shrink zei

some guys..