dinsdag 3 juni 2008

And now for something completely different...

..dixit J. Cleese. Je leest af en toe hier en daar dat veel akkerkruiden zoals klaprozen, korenbloemen en wikkesoorten 'zeldzaam tot zeer zeldzaam' geworden zijn. Welnu, zie hier één akker vol met klaprozen, met op de achtergrond de mooie abdij van Vlierbeek, met op het pleintje ervoor één aangenaam bruin caféetje 'In de Rozenkrans'. De oplettende lezer heeft al gemerkt dat noch de abdij, noch het caféetje op de foto, die ik zondag jongstleden nam, zichtbaar zijn :o)...

6 opmerkingen:

Tom zei

Klaprozen zeldzaam? De bermen langs de E403 staan er op bepaalde plekken ook meer dan vol mee in ieder geval!

Overigens, wat een briljante bedscène blijft dat toch in 'Lost in translation'! Zou ik ze aanraken of niet? De twijfel, de mimiek, de aarzeling. Staat zonder overdrijven in mijn top-5 van allermooiste scènes ooit. De openingsscène mag er anders ook zijn. Zelden zo genoten van een roze onderbroekje als dan :D

groet,
Tom

Maxie zei

triestig nieuws dat klaprozen zeldzaam zijn :( kvind dat juist zo een mooie bloem

Famke zei

Ik heb zondag ook nog genoten van het zicht op een veld vol klaprozen! Zo zeldzaam leken die bloempjes mij dus niet.

shrink zei

@all: wel, het staat toch wel in de boekskes. en vroeger (als ik een klein manneke was :D) zagen alle graanakkers er uit zoals op de foto, met nog wat blauw erbij van de prachtige korenbloemen. nu zien de meeste akkers er groen/geel/bruin uit, zonder bloemen er in, door het gezuiverde zaaisel.

@tom: het roze slipje kan ik me niet herinneren, maar ik vond het een sterke film waarin de hele film een spanning hangt die zich culmineert in die ene prachtige scene 'met haar voet'
grtz

Tom zei

de openingsscène: een zoom van de kont van scarlett in een roze slip :) Hoe kun je dat nu vergeten? :)

En ja, die voetscène blijft heerlijk en is op zoveel manieren te interpreteren. Klinkt het hautain om te zeggen dat alleen echte filmfreaks zo'n scènes weten te waarderen? ik ben er van overtuigd dat 90% die scène niet eens ziet, laat staan wat ze vertelt over de twee personages... Ahja, ik raak er niet over uitgepraat.

shrink zei

filmfreaks of...
;°)