zondag 8 juni 2008

Rien de plus intéressant que les autres...

Eindelijk wat meer met mijn doctoraat bezig. 't Is te zeggen, ik ben er al een jaar of vijf mee bezig, maar nu ben ik toch wat meer aan 't schrijven. Ik heb het derde artikel bijna klaar en ben ook met het volledige gebundelde manuscript begonnen. Ik heb zelfs een 'bijstelling', voor op zo'n los briefje dat in de meeste thesissen zit (waarom dat zo is, is me een raadsel), genoteerd. Het is een mooie uitspraak van Vincent Van Gogh, die ik hoorde op een teleurstellende voordracht van de zware Zwitser Thomas Schlaepfer over neurobiologie van depressie eerder deze week, die erg van toepassing is op psychiatrisch onderzoek:
‘Après tout, il n’est rien de plus intéressant au monde que les autres, on ne les étudiera jamais assez.’

4 opmerkingen:

anijsje zei

Hoe kun je een 'zware' Zwitser zijn? Of bedoel je dat hij een zware lichaamsbouw heeft? :-p
Enfin, sorry dat ik uw reactie van m'n blog heb verwijderd, maar ik heb liever niet dat mensen weten waar ik werk, aangezien ik graag vollédig anoniem wil blijven. En het zou pas echt verkeerd zijn als mensen op zoek naar dat hotel via Google op mijn blog zouden terecht komen; ik wil nog vrijuit mijn mening over alles kunnen spuien zonder het hele hotel & de gasten tegen mij te krijgen. Korting kun je pas bekomen vanaf een kamer of 10, btw :-)

shrink zei

de zwitser is inderdaad zwaar van lichaamsbouw. een reus eigenlijk. sorrysorrysorry voor de naam van het hotel (was dus blijkbaar wel juist :o); dacht er even niet aan dat je niet wilde dat 'het internet' weet waar je werkt...
grtz

Trits zei

Hey, deze heb ik gemist! :-) Jaja, een doctoraat... het is het één en ander. Zeker als je dat mag combineren met een full-time ander activiteitengebeuren. Maar: de volhouder wint! ;-)

shrink zei

@rits: laat ons hopen dat je woorden profetisch zijn...