vrijdag 6 juni 2008

Schietgebed voor Fred...

Het gaat niet goed met Fred. Of tenminste, zo lijkt het toch. Waar hij de afgelopen weken de gekste toeren uithaalde, zoals ondersteboven zwemmen, en met zijn gat omhoog tegen het wateroppervlak plakken, is hij nu zo mak als een 'dode vis'. Het wateroppervlak lijkt hem niet meer te interesseren en het ziet er naar uit dat alle lucht uit zijn vissenlijf is verdwenen en hij aan de grond is genageld. Waarschijnlijk hebben we dus te vroeg viktorie gekraaid...
'Wanneer heeft hij eten gehad', vroeg ik deze morgen aan Yente.
'Eergisteren.'
'Eergisteren!!??'
'Tja, als ik 'm eten geef, dan zwemt hij ondersteboven, en als ik 'm geen eten geef, dan gaat 't beter', probeerde ze.
Misschien zit dat er dus ook wel voor iets tussen. In ieder geval, ik vrees dat er binnenkort weer een patiëntje minder zal zijn voor een versbakken dierendokter, en dat ze Fred zullen kunnen komen ophalen met de grotedodedierenbus van het vilbeluik in D., bij A.

2 opmerkingen:

Maxie zei

geef hem nog wat respijt,blijven voederen! (geweekt)

ocharm :(

Summer Ghost zei

Ik denk dat vissen onder de categorie "niet bijdrage plichtigen" vallen in Vlaanderen, dus dat de ophaling gratis zal zijn.
Enkel voor honden en katten moet betaald worden, aangezien dat huisdieren zijn.