maandag 16 juni 2008

Vakantie! (bijna)

Vandaag onder de middag even de stad in, wat leesvoer halen voor de vakantie die er zit aan te komen. En de vakantie is de enige periode waarin ik er in slaag om (niet vakliteratuur) te lezen. Ik kijk er naar uit om in Toscane (de foto is van vakantie vorig jaar) de tijd te nemen om wat weg te zinken in een boek. Ik heb Igor Stiks 'De stoel van Elijah' mee, omdat die me is aangeraden door collega E., en 'Taoïsme. De weg om niet te volgen' van Patricia de Martelaere, omwille van 'het doen van het niks doen', weet je wel. Tips voor zeer goede tot zeerzeer goede lectuur zijn altijd welkom! Ik had voor vaderdag ook een 'bon' gekregen voor een GPS-systeem. Heb ik dus ook maar aangeschaft, in de stellige overtuiging dat dat de beste manier is om hopeloos te verdwalen in vreemde landschappen...

2 opmerkingen:

Trits zei

Het prachtige Toscane!!! Ik ben gelijk jaloers zie... toch een ander paar mouwen dan The City (en na het ervaren van The City krijgt dat andere paar mouwen toch wel mijn voorkeur). Wel, met literaire hoogstandjes kan ik je (helaas) moeilijk voorthelpen: ik sleep me ondertussen al maanden door het absurde 'J-Pod'. Wat dan vooral veel wil zeggen over mijzelf en weinig over dit schitterende boek ;-) Mijn collega's daarentegen zijn wèl ware wandelende bibliotheken (waar hàlen ze de tijd?!), dus als je nog tips kan gebruiken...?

Dr. Shock zei

Veel plezier
Tip:
"Dit verhaal" door Alessandro Baricco.
Als je het leest laat het me weten wat je ervan vond, groeten,
Dr Shock