woensdag 2 juli 2008

Eerst oompje, en dan oompjes kinderen...

Ik kreeg net een (hilarisch) mailtje van een ander ex-klasgenootje/vriendje W. (ik draag nog een litteken boven mijn rechteroog, als aandenken aan een of andere vergeten territoriale strijd; we reden met de tandem naar school en fotografeerden onze vriendinnetjes op zolder in 'Studio Hydrochinon' en onwtikkelden de fotoos in de donkere badkamer). W. is muziekliefhebber en wilde me alsnog wat (te late) tips geven om mijn dochter Y. (en mijzelf) van een Tokio Hotel-concert te vrijwaren en aldus een vrijgeleide voor Sigur Ros te bekomen. Het mailtje ging zo:
-
"Sigur Ros (...) op de festivalweide van Werchter (...) zal in geen duizend jaar hetzelfde effect hebben als een concert in de Boboli-tuinen... (qua once in a lifetime kan dat wel tellen!!!). F*ckF*ckF*ck (...), ik wil hier geen zout in de wonde strooien maar er moeten toch manieren zijn om dit dilemma in jouw voordeel te beslechten.

- verwijs naar de wijze les van een ouwe mentor: "eerst oompje en dan oompjes kinderen",
- beloof haar dat je haar naar de eerstvolgende 5 concerten brengt die TH in een straal van 200 km rond Leuven (dat blijkt jouw 'ik voer mijn 12-jarige dochter naar een feestje'-grens te zijn) zal spelen,
- beloof haar een feestje voor al haar vrienden in een subliem TH-decor met aangepaste muziek en randanimatie,
- zeg dat je een visioen van de aartsengel hebt gekregen waarin hij jou gebiedt naar Sigur Ros te gaan,
- zeg haar dat je beste vriend uit een vorig leven je voor de rest van je dagen zal uitlachen (licht overdreven, maar dat hoeft zij niet te weten),
- verbied het haar botweg en zeg erbij dat ze het nu nog niet beseft maar dat ze je later dankbaar zal zijn,
- verbied het haar botweg en weet dat de ontvoogdingsstrijd toch ooit met iets zal moeten beginnen en een concert van Sigor Ros in een feeƫriek decor is as good a reason as any ... to say the least !!
- verbied het haar! waarom? Daarom!! (cfr vorige suggestie).
-
Toch bedankt W., en geniet van het concert in Werchter...

2 opmerkingen:

Summer Ghost zei

Gewoonweg zeggen
"ik ga naar Sigur ros en niet naar TH en als ge er veel over klaagt hebt ge een halfjaar huisarrest en gaat alles van TH de vuilbak in".
Ze zal wel anders piepen!

Ik zou echt een goede vader zijn ^^

Trits zei

Iemand mijn zitvlaai gezien? Zonder kan ik toch niet aankomen in Werchter, toch? :-o