zaterdag 19 juli 2008

Tokio Hotel Modena

Stik kapot, óp, leeg, dood, -ik zweer het!-, was ik. De 200 km terug van Modena naar Fontebussi was een hel. Die Italianen hadden het onzalige idee opgevat om de autostrada in de buurt van Bologna af te sluiten, zodat we midden in de nacht 2 uur stilstonden. Om 4 uur ’s ochtends kwamen we thuis, nadat we een slordige 7 uur op een weide hadden gestaan, een paar uur in een brandende zon. Het concert bleek een openluchtconcert en om 4 uur was er al aardig wat meisjesvolk op de been. Y. wilde dus liever niet eerst naar de stad, maar meteen het veld op. Vanaf een uur of 6 stonden we tussen een paar duizend veel te jonge meisjes die voor de gelegenheid hun t-shirts hadden uitgetrokken en een Tokio Hotelsjaaltje rond hun prille borsten hadden gespannen (foto 2).


Hier en daar een wat verloren bezorgd kijkende papa.
‘Lost’ speelde een verwaarloosbaar voorprogramma (hoewel de meisjes toch al aardig oefenden met krijsen en gillen) en dan was het nog tot kwart voor tien wachten op de jongens (nou ja) van Tokio Hotel. Ik ben aardig wat gewoon als het op lawaai aankomt, maar dit gegil deed mijn trommelvliezen toch aardig spannen. Ik bespaar jullie de setlist, die staat waarschijnlijk al op een paar honderd blogjes te lezen, maar ik moet eerlijk zijn: het concert was goed. Echt waar. Een stevige lichtshow en aardige ritmes. Bill (‘Ich liebe dich für immer!!!’) is een meester in het bespelen van meisjesharten en weet perfect wat hij moet zeggen en vooral welk lief snoetje hij daarbij moet trekken. Y. ging door haar dak en dat was nog het mooiste om te zien: de emotie op het gezicht van je twaalfjarige dochter. Jongens, reken mij maar tot jullie fans!

10 opmerkingen:

Tom zei

Wat? Help! Nee, dat mag en kan niet! :p

Ik ben overigens nog altijd niet zeker wat ik van Sigur Ros moet vinden nu ik ze op Werchter heb gezien. Op zich was het een goed optreden, maar ze komen nogal 'fake' over op mij. Nogal gekunsteld arty-farty. Zo hoorde ik het eerste half uur (de eerste drie songs) echt compleet dezelfde zanglijn. En toch heb ik de zondag wel constant met hun muziek in mijn kop gezeten, dusja. Maargoed, het sprookjesachtige en het kippenvel heb ik niet ervaren in ieder geval. Ik vond het muzikaal trouwens in zijn geheel wat minder dan verleden jaar. Het moet wel gezegd dat de Belgische groepen er echt wel stonden: Soulwax, dEUS, Monza, Blackbox Revelation, Shameboy (!!), ...

En verder natuurlijk het onvermijdelijke Radiohead, Editors, Kaiser chiefs (àltijd goed), Digitalism, Moby, Kings of Leon, The Raconteurs (nieuwe groep van Jack White) en Grindermin (Nick Cave).

groet,
Tom

shrink zei

Ik moet Sigur Ros de eerste keer nog zien, en heb me ook de vraag gesteld hoe ze op een festivalweide zouden overkomen (in de Bobolituinen waren ze goed, naar het schijnt). je doet me wel kwijlen. grinderman was super, lees ik in DM, maar die CD is dan ook een van de beste van afgelopen jaar...
grtz

Summer Ghost zei

Ik vraag me af hoe uw dochter er zou hebben bijgelopen indien de papa er niet bij was :p.

SR komt trouwens naar Vorst Nationaal, ook niet meteen de meest intieme zaal.

Heb SR al 2 keer gezien op werchter, maar dan in de pyramid marquee, daar is het wel goed te doen, maar ze mogen maar een uur spelen en gezien de gemiddelde lengte van een nummer ^^.
Had ooit tickets om ze te zien in de botanique in bxl, maar het lot en het hart hebben er toen voor gezorgd dat ik 60 euro aan tickets hebben laten verloren gaan.

Nina zei

Het enige wat ik nu kan uitbrengen is: écht??

Tom zei

mja, ze moeten het nog leren natuurlijk die meisjes, maar bikinitopjes zijn onmisbaar festivalmateriaal natuurlijk :)

Schitterende foto op je blogje hieronder trouwens. Is het een Lancia?

groet,
Tom

syho zei

hehe Tokio Hotel...het blijft een fenomeen op zich, maar hun eerste hit Monsoon vond ik eigenlijk wel heel erg sterk, en de tattoo op zijn arm (als die echt was die keer dat ik hem op tv zag) vind ik ook mooi....maar vreselijk: de tshirts die je op iedere avondmarkt kunt kopen, vreselijk lelijk lelijk lelijk!

Famke zei

Kinderen, je moet er wat voor over hebben... Jouw dochter heeft alleszins heel veel chance met zo'n papa.

shrink zei

@syho: ik kan nu ook nummers als 'spring nicht' echt appreciëren, echt waar!
@nina: echt?
@tom: een fiat balilla...
@famke: :D
@all: tx&grtz

Maxie zei

heb jij al deze fotos genomen? Kvind ze eerlijk gezegd prachtig! Zeker die foto met die meisjes en hun sjaaltje. En chapeau dat ge een heel concert hebt kunnen volhouden!!

shrink zei

@maxie: tx. ben zelf ook wel blij met de pics. ik vind vooral de uitdrukking op het gezicht van dat kleine meisje prachtig. bij de sjaaltjes is het het waterspuiten dat de foto mooi maakt. en zelfs de foto van de (niet verwijfde) bill heb ik zelf genomen...
grtz
p