zondag 17 augustus 2008

Allergisch aan Tarzan?

Gezinsuitbreiding! Y. droomt er al jaren van, maar het kwam er nooit van door de vele vragen en onzekerheden van de orde van 'mag de poes binnen of niet', die om 1 of andere reden nooit werden uitgeklaard. Nu dus een kattenbak gekocht en eten enzovoort. En een poes halen, bij Vriendje van Nichtje. Het hele weekend gepalaverd over hoe het beest zou heten. Praline? Minoes? 'Nee, zo heet iedere kat!' Konijn? Wolf? 'Nee, het moet Chester Bennington heten', probeerde J. 'Nee, Bollekewol!' Bollekewol had het meeste aanhangers. Tot we op de terugreis mét Poes bij oma en opa langsgingen en opa vroeg: 'Hoe ga je ze noemen? Tarzan?' Tarzan werd het. In de auto moest Tarzan kotsen van de misselijkheid, en begon Y. te niezen en te snotteren... Het eerste grote probleem dient zich dus aan: allergisch aan Tarzan.

14 opmerkingen:

Lentesneeuw zei

Oei, da's minder goed nieuws. Dan zal ze buiten blijven zeker?

shrink zei

we hebben dus echt geen ervaring, en we weten dus ook niet of buiten blijven volstaat om het niezen en snotteren tot een aanvaardbaar minimum te beperken? we'll see...

Nina zei

Oei! Als dat beestje ooit weg moet wegens niet houdbaar, ga ik staan roepen dat ik het wil adopteren, hou mij dan tegen aub. Moet dat kleintje nu echt helemaal alleen buiten slapen?

Summer Ghost zei

Ge moet u nen hond kopen! Nen Collie!
Dat waakt, de mens zijn beste vriend, kunt ge africhten en heeft nen grote pluizige staart!

Maxie zei

Hey shrink, zoals ge weet ben ik ook allergisch aan katten in de ergste graad. Bij mij vriend zit ze binnen en kan ik daar dus niet tegen. Maar hier thuis hebben we ook een kat die buiten loopt en slaapt in de garage en af en toe eens in de keuken/washuis komt. Daar heb ik absoluut geen last mee. Zolang ze niet te veel in de leefruimte komt (met haar dat ze daar achterlaat) is dat allemaal geen probleem. Dus als u zoontje allergisch is, zou je ze best buiten laten en een slaapdoosje in de garage/berging/achterhuis plaatsen. Zo kan hij toch af en toe met het katje gaan spelen wanneer hij wil.

TIs een schatje!!! trouwens

syho zei

breng het maar naar hier!

Tom zei

honden zijn beesten zonder wil en een eigen visie... weg ermee. Leve de eigenzinnige kat die zich van niks of niemand iets aantrekt.

Ik had overigens geopteerd voor 'Wielfried', 'Aristiede' of 'Ronny' als naam.

Maxie zei

euhm Aristiede is al bezet voor u neushoorn hoor.

shrink zei

@Tom: shit, dat ik niet eerder aan 'ronny' heb gedacht...
@All: we proberen 'maxie's way': ze zit nu in de kelder (heeft een buitendeur naar de tuin), en bedeoling is om haar dan zo veel mogelijk buiten te laten zitten. ik vraag me alleen af hoe we Tarzan best wijsmaken dat zijn slaaplaatsje binnenkort buiten is. je kan 'm toch geen twee dagen in een baje opsluiten zoals je met kippen doet??
@maxie: Y is mijn dochtertje, J & S zijn mijn zoontjes. Y zei: 'seg kbenweleenjongenhe'
@Tom & SG: ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jullie het niet zo zeer erg goed met elkaar kunnen vinden, tenzij in de discussie. zal ik m'n collega in de praktijk een paar koppelsessies vragen? ;D (hoedanook is een hond veeeel te veel werk/zorg)
grtz

Trits zei

Oh no!!!! En zo een schattig katje!!!

*vertederd*

Mijn viervoeters heten overigens Joni en Levy :-D Zeer leuk om er op je 18e (toen Joni bijna 8 was) te ontdekken wat de échte naam van die kat van je is ;-) Oh, en nog even afwachten op huizenjachtnieuws... en dan komt een zekere Dizzy er misschien (hopelijk!) nog bij! :-D

*I want 'em all, all, ALL I tellz ya*

LilKim8 zei

Wat een lieverdje! Ben zelf ook (licht) allergisch aan katten maar heb er toch drie rondlopen. Ik zorg er gewoon voor dat ze niet in de slaapkamer komen - de twee oudsten zitten grootste deel van de tijd buiten, jongste mag nog niet buiten, te jong - en verder is het veel stofzuigen, kattenbak verversen en handen elke keer wassen als ik de katten heb aangeraakt.
Katten zijn zalige beestjes, hou van hun eigenzinnige karakter.
Veel plezier er mee! (en bedankt voor je reactie op mijn blog, waar je mijn heilige drievuldigheid trouwens kan bewonderen)

Tom zei

@Maxie: juist, Aristiede de neushoorn! Wat had ik toch graag Aristiede geheten feitelijk...

@Shrink: ik ken SG helemaal niet. Alleen denk ik al tientallen jaren zo over honden: beesten zonder eigen visie en inzicht, willoos en puur uitvoerend zonder eigen initiatief. Nee, geef mij maar katten met hun mentaliteit. Hoewel ik, op een neushoorn na, niet meteen huisdieren voorzie voor mezelf :)

Trits zei

Ik ken SG wel :-) Ik heb dan ook de eer om samen met Maxie in zijn harem te mogen zitten. En dat als oude doos ;-)

Anoniem zei

Last van kattenallergie? Meer info op deze site:
http://users.telenet.be/HAPPYNESSOFSUNSHINE/KATTENALLERGIE