vrijdag 29 augustus 2008

De Plicht Roept!

Jawel, ik moet morgen vertrekken. Barcelona. Eerst een paar dagen European College of Neuropsychopharmacology, en dan een dagje European Forum for Electroconvulsive Therapy, waar ik een woordje ga doen over de zin en onzin van 'Bifrontal ECT'. Een weekje zonder blog dus. Tenzij ik daar op een computer geraak. Eerst nog wat lawaai op de pod gezet (de nieuwe van Slipknot, 'All Hope is Gone', en een paar jeugdsentimentjes zoals 'No shuffle' van Front 242) voor onderweg. Ook Marta Wainwright van het net geplukt. Ze komt binnenkort naar Leuven en ik wil weten of ze de moeite waard is. Ik kijk er naar uit om in de tijd die me in Barca gegund is nog es naar de vorderingen aan de Sagrada Familia te gaan kijken. Ik wil ook langs de Torre Agbar lopen én ik wil nu zéker het Duitse paviljoen (edit: eigen foto geplaatst op 04.09) van mijn favoriete architect Ludwig Mies van der Rohe zien. Dat heb ik de vorige 3 keer zonder het te weten gemist! (die snode spanjolen hadden het paviljoen heropgebouwd zonder iets te zeggen!) Schaam op mij! Hopelijk later meer, lieve kijkbuiskindertjes!

10 opmerkingen:

Lentesneeuw zei

*omgekeerd uitroepteken dat ik niet vind op klavier* Oye, divièrtate!
Oké, in Barcelona spreken ze dan wel Castiliaans, maar Catalaans verstaan ze ook wel ;o)

Lentesneeuw zei

vertaling: "Hé, amuseer je!" En in 't Vlaams: "Ela, d'amuzeleute!". Hehe.

Lentesneeuw zei

nja, nu heb ik mezelf op fouten betrapt hé. Veel te lang geleden, dat Spaans *schaamrood*
Het moest zijn "diviértete"

Tom zei

Barcelona... staat al zolang op mijn verlanglijstje! Kzou er beter werk van maken en gewoon eens gaan zeker? Al is het in mijn eentje...

En No Shuffle! Very very nice. Verleden week trad Front242 nog op op Feest in het park. Even getwijfeld om te gaan, maar kvond het wat teveel geld voor 1 dag en één groep. Ik ga deze pioniers misschien dit najaar nog wel eens gaan bekijken in inplannen in mijn concertjeskalender :D

syho zei

ja je kunt barcelona niet verlaten zonder de sagrada familia gezien te hebben. En Martha Wainright heb ik gezien in het voorprogramma van Leonard Cohen in juli en ik vond ze niet super...maja, de grootmeester kwam er wel achter hé!

Elsje zei

¡Qué tengas mucha placer! (of is placer mannelijk? Ik ben te lui om naar boven te lopen om het op te zoeken in mijn Spaanse woordenboek en zelfs te lui om even het internet te raadplegen)
Isabel (eso es mí nombre en Español)

Nina zei

Ok, de kijkbuiskindertjes zijn benieuwd. Ze zullen hier braaf zitten wachten op de terugkomst van de Grote Meneer uit het Verre Land.

Maxie zei

wanneer komt ge nu toch terug :(:(:(:(

Daniel zei

'No shuffle' van het Front, dat doet me plezier zie. Ik kan wel zeggen dat deux-quat'-deux mij in mijn donkerste tienerjaren heeft rechtgehouden. Have fun over there!

Trits zei

Vooral die vorderingen van de Sagrada gaat een zeer frapante beleving zijn. Gniffel :-)

Het prachtige Barca, pietzak! :-)