zaterdag 16 augustus 2008

Strelli of niet?

Een prachtige zomerochtend. Ideaal weer om even de stad in te trekken, om de speciale sfeer van de ochtend op te snuiven, te genieten van een koffietje op een terras, een trouwend koppeltje op de trappen van het mooiste stadhuis van de wereld, en de beginnende drukte gade te slaan. Even bij de boekenboer, voor het tweede deel van Boeddha, en ook wat kleren kiezen. Als ik mijn smaak volg, dan beland ik steevast bij Strelli. Altijd wel iets wat me aantrekt in de zachte kleuren en unieke motieven, anders zonder op te vallen. Ik vraag me alleen af waarom spullen van 'de koning van de Belgische mode' van zo'n erbarmelijke kwaliteit zijn? Jawel, prachtige hemden, maar als je op straat iemand tegenkomt die je al een tijdje niet hebt gezien en je steekt wat té enthusiast je arm in de lucht, dan riskeer je je mouw uit de naad te rukken (ik weet het, ik overdrijf) (een beetje). Jawel, zalige pulls met stijlvolle prints, maar na een (voorzichtige) wasbeurt komt je navel onder de rand piepen. Een vriendelijke Leuvense verkoper van herenkleding vertrouwde me toe dat hij dit jaar géén Strelli meer verkoopt omwille van de wel erg scheefgetrokken prijs-kwaliteit verhouding. 'Zie je wel', dacht ik, 'ik doe ook niet meer mee'.

5 opmerkingen:

Maxie zei

ah dat wist ik niet dat dat slechte kwaliteit was?? Schandalig en dan al dat geld vragen.

Nina zei

Het ziet ernaar uit dat we elkaar gisterochtend op een haar na gemist hebben...Ik zag een paar mensen met zakjes rijst klaarstaan aan het stadhuis en overwoog even om te blijven wachten en gewoon te genieten van de inderaad mooie zaterdagochtend in de stad, maar helaas, time was against me...

syho zei

geef mij maar een simpele mexx, mooi, kwaliteitsvol en gaat jaren mee!

shrink zei

@nina: dan moeten we maar es een koffietje bij de metropole gaan drinken... ik ben sinds kort makkelijk te herkennen aan http://sienaert.blogspot.com/2008/07/caffe-latte-2.html
@maxie/syho: groot gelijk, want prijs en kwaliteit gaan jammer genoeg niet altijd samen.

Summer Ghost zei

Collega van mij heeft onlangs een duur pak gekocht van Strelli, vond dat eigenlijk niet eens zo mooi voor zoveel geld :$.
De stof was wel iets apart, maar toch