donderdag 7 augustus 2008

Lachen met Hoste/Jeroom

Ik heb het niet zo voor Hoste. Net zoals de haren in mijn nek gaan rechtstaan en ik een weeë gewaarwording ervaar, ergens ter hoogte van mijn maag, als ik Kristien Hemmerechts hoor of zie, zo krijg ik ook rode vlekken als ik Geert Hoste, per ongeluk bij het zappen, in de maag gesplitst krijg. Ik heb het zelfs als ik ‘m op foto moet bekijken. Het deed me plezier te lezen dat ik niet de enige ben. “Ik snap niet waar ook maar het begin van een grap schuilt in die onzin. Je moet toch een minimum aan originaliteit opbrengen? Geert Hoste is een mitraillette die commentaar afvuurt in de vorm van mopjes, maar als ik die lees, voel ik me heel alleen in een vreemde wereld” (Jeroom in De Morgen, 02.08.2008). Ik ook.

5 opmerkingen:

Maxie zei

hier ook! Geert Hoste is KAKA

syho zei

ik denk dat geert hoste gewoon gepasseerd is van komieken als wouter deprez, neveneffecten, gunter lamoot, freddy devadder...niet dat die allemaal even grappig zijn, maar toch op zijn minst nieuwer en origineler...

Maxie zei

ik weet niet hoeveel leie je zal afvaren maar alvast een zwaaike vanuit mijn achtertuin voor moest je in Astene (Deinze) geraken :)

Tom zei

Eindelijk! Hoste kan mijn maximaal 2 keer per show doen glimlachen. Ik snap het niet, die vent doet al 15 jaar hetzelfde. Nu goed, moet je meer verwachten van een volk dat 37 keer per week De Kampioenen door zijn strot geramd krijgt?

Ik ga niet akkoord met Syho, omdat Hoste een ander soort show brengt, namelijk conference. De rest brengt meer cabaret, alhoewel, ook weer niet in hun zuiverste vorm. Ik kijk al jaren naar Nederlandse tegenhangers en ik moet zeggen, we liggen mijlenver achter op hen. Conferences? Geef mij maar die van Hans Lebbis en Dolf Jansens. Vlijmscherp, origineel, ontroerend én met een boodschap. Das nogal wat anders dan 15 jaar na elkaar dezelfde 'brave', 'Vlaamse' non-humor van Hoste. Weg ermee! (en neem tegelijkertijd De Kampioenen, de kotmadam, Ben Crabbé, lili en Marleen en Bart Peeters ook maar mee).

groet,
Tom

Tom zei

Trouwen Shrink, het toeval wil dat ik enkele weken geleden ook een blogje geschreven heb over humor ( http://justanotsoordinaryboy.skynetblogs.be/archive-week/2008-30 ), waar ik ook eventjes Geert Hoste aanhaal.

Dus nee, Jeroom en jij zijn zeker niet alleen ;)

Groet,
Tom