zaterdag 23 augustus 2008

Met Verve!

Vaak heb je zoiets van 'niet doen', als een man beslist om na een echtscheiding terug bij dezelfde vrouw in te trekken. Bij de jongens van The Verve is iedereen daar erg enthusiast over. Zij hebben het nu al twee keer gedaan. Na twee scheidingen en meer dan 10 jaar apart wonen zijn ze vanaf vorig jaar weer samen. Met eerst een aantal opgemerkte concerten en nu ‘Forth’, een schitterende opvolger van Urban Hymns (1997). The Verve ontsproot aan het brein van Richard Ashcroft, en maakte met nummers als 'Sit and Wonder', 'Lucky man', 'The drugs don't work' (dat doen ze wel!) en 'Bittersweet symphony' een schitterende soundtrack bij de negentiger jaren. Ashcroft leverde tijdens de scheiding met ‘Keys to the world’ (2006) nog een prachtplaat en over 'Forth' kan ik kort zijn. Het is meer van hetzelfde. Erg herkenbare sound. De single Love is noise springt er wat het ritme en popgehalte betreft wel wat tussenuit. Erg goed. ‘Een comeback in grandeur, quoi’, zoals Bart Steenhaut het zegt.

1 opmerking:

syho zei

met the verve heb/had ik een haat/liefde verhouding...richard ashcroft vind ik zo asociaal overkomen dat ik er moeite mee heb om van zijn muziek te genieten...maar als ik ze op de radio hoor dan ga ik onbewust toch meezingen...