zaterdag 9 augustus 2008

Provinciaalse saus?

Net terug thuis van een kanotochtje van Wachtebeke naar Mendonk (waar Bongobonnen al niet goed voor zijn). Op de Moervaart, als ik het goed heb. Pijn in elk spiertje van mijn vingers, stijf in de rug, maar voor de rest gaat het wel. Ik heb geeneeens blaren op mijn handen! Je vaart door een prachtig stukje natuur, helder water (met dode vissen), rijen populieren die ruisen alsof je een waterval nadert ('Echt waar, papa??!'). Ik heb vier (4!) ijsvogels 'gespot'. En het vroor niet eens! Nadien vlug wat eten in de Perenboom, in Moerbeke-Waas: een echte afrader. De lasagne leek een rozige soep, niet te vreten, en pasta zat er nagenoeg niet in: 'de chef zegt dat het misschien bij het opscheppen komt, dat het slecht verdeeld is, 't is spijtig, maar we zullen er in de toekomst zeker op letten...'. Wat konden we meer verwachten. De kaart stond vol fouten van het kaliber van 'provinciaalse saus'. Ik bestelde een gerecht met 'provençaalse saus'. Het dienstmeisje begreep me eerst niet: 'ah ja, provinciaalse saus'...
We hadden beter moeten (w)eten.

4 opmerkingen:

Maxie zei

hah hilarisch dat met die saus!

geen blaren hoe kan da nu? ik heb altijd blaren ! en kben nochtans kajakgetraind

en heb ik al eens gezegd dat ge een koddige kleine hebt met zo'n mooie grote ogen!

shrink zei

nee, geen blaren (maar da's ook de eerste keer)!

tx :) (hij lijkt op zijn papa ;D)

syho zei

en laat lasagne nu eens één van de gemakkelijkste gerechten zijn die er is!

Heidi zei

tja in de "uithoeken" van ons landje kunnen ze wat neerschrijven; zo stond er hier laatst een bordje voor een buurtwinkeltje waarop stond: "veloos tegen de baar"...