donderdag 11 september 2008

Des Guten zu Viel...

Het voordrachten/vergaderingenseizoen is weer begonnen, en er staat heel wat op het programma. Ik kom niet eens meer aan een ernstig blogje toe. Hoedanook wilde ik de lekkerbekken onder julie even het water in de mond laten krijgen door mijn avonturen van gisteren. 's Middags een vergadering in Arenberg, goed voor een ster en altijd degelijk lekker. Deze keer hadden ze geroosterde sint-jakobsoesters met groene kardemon, spitskool en jus van schelpdieren klaargemaakt, met nadien een lamsrug van de grill (het smolt weg op m'n lippen, echt waar) met gekonfijte venkel, een crèmeux van schapenkaas (twee keer een vierkante cm) en fijne ratatouille (een mespuntje) met gelei van olijven (een 10 centstuk groot). Na de vergadering frisse citroencrème met rood fruit en sorbet van pina colada. Lekker. Lekker. Lekker. Een drukke dag, dus 's avonds een voordracht (over bipolaire stoornis, of wat dacht je) in 't Zilte in Mol, goed voor 2 sterren (lucky me!). Wel, het was de moeite meer dan waard. Vikie Geuens, zo heet de kok. Ik weet het, het is geen naam en ook het restaurant ziet er van de buitenkant niet lekker uit, maar wat de man op de borden tovert is een streling voor het oog en een orgasme voor de smaakpapillen. Ik kan niet navertellen wat er allemaal op de borden lag: een mousse van gerookte paling, eentje van paddestoelen, een stukje vis, een rolletje zuring, een bolletje witte chocolade, een mespuntje pesto van olijven, een kroepoekje van garnalen, een smeuige lijn bonencrème, een carpaccio van boontjes en nog veel meer van dat. Ongemeen lekker. Geld te veel? 'Spend it' in 't Zilte.

2 opmerkingen:

Trits zei

Ha, proper, die 'vergaderingen'. Bij ons is dat alvast zonder culinaire verwennerij.

Boo! :-(

shrink zei

dat soort 'vergaderingen' hebben we met de 'staff' maar 2 keer per jaar hoor! het zijn vooral die voordrachten die meestal in smakelijke omstandigheden worden georganiseerd, en waar ik dan slachtoffer van ben. ik kan het ook niet helpen :o)