zondag 21 september 2008

Jef Neve Trio, Depot, Leuven.

Gisterenavond naar het Jef Neve Trio gaan zien in Het Depot in Leuven. Ik kan een streep jazz wel pruimen, meestal als achtergrond bij het werken (wat de jazzliefhebbers niet graag horen, waarschijnlijk), maar ook om 'actief' naar te luisteren. Brad Mehldau (bij wie Neve in de leer ging) heb ik al een paar keer bezig gezien. Het was de eerste keer dat ik Jefke Neve zag, en het was goed (klik eens on the pic). Hij kan zich natuurlijk beroepen op een sterk trio met bassist Piet Verbist, die meedogenloos aan de snaren van de sierlijke bass sleurde, en drummer Teun Verbruggen, die uitblinkt in de zeer ingetogen, nauwelijks hoorbare jazz-drumgeluiden. Hij kietelt de drums bijna, streelt ze, laat ze stilletjes hijgen onder zijn aanrakingen. Mooi! Alleen heeft Neve geen kop om een jazzmuzikant te zijn. Een loodgieter nog net, of nee, ja, een veldrijder, dat is 'm helemaal. Ik zie 'm al staan op het verhoogje, naast Wellens en Nijs. Daar zou hij niet misstaan. Proficiat Jef!

4 opmerkingen:

Tom zei

hoe ouder ik word, hoe meer ik jazz begin te appreciƫren.

leve mijn evolutie! :)

Elsje zei

Ben niet zo van de jazz, maar dit heeft toch prima als achtergrond kunnen dienen tijden het bijlezen van de diverse blogs die ik volg...
:-)

shrink zei

ik heb jazz zelf ook moeten leren apprecieren, en ouder worden helpt! ;-)

shrink zei

@elsje: fijn dat mijn blogmuziek heel even je behang mocht zijn.. ;)