woensdag 24 september 2008

Povere vangst...

Heel wat nieuw in de pod de afgelopen tijd (ik heb weer plaats, weet je wel). En eigenlijk weinig beklijvend. Alleen Staind steekt er wat mij betreft bovenuit. En ook Elbow (The Seldom Seen Kid) en Kings of Leon (Only by the night) kan ik erg pruimen. Racoon (Before you leave), van het net geplukt na hun geslaagde optreden in de Botanique, is beter dan ik had durven verwachten. 'My town' is de download meer dan waard. Maar de rest (Metallica – Death Magnetic; Bloc Party – Intimacy; Martha Wainwright - I Know You're Married But I've Got Feelings Too; MGMT – Oracular Spectacular; Scala – Paper plane) kan hoogstens een paar nummers boeien. Povere vangst... Maar, misschien moeten de platen nog groeien, of hoe heet dat (glimlach).

6 opmerkingen:

Summer Ghost zei

Intimacy van Bloc Party moet je wat laten rijpen, maar is wel een sterke plaat (Signs, Biko, Zehyrus, Better than heaven).

ga mij ook eens wagen aan Kings of Leon denk ik.

Maxie zei

kging het net zeggen dat ik eens dringend Kings of Leon moet leren kennen : al veel positiefs van gehoord

Oracular Spectacular vind ik wel een geestig plaatje

Tom zei

Kings zijn wel hip ja. Al twee keer kunnen zien, en vooral de tweede keer was een erg goeie en strakke set (met de nieuwe plaat ergens in Vlaams-Brabant begin juli).

Verder aan te raden zijn volgens mij met ondertussen wat 'ouder' werk al: Queens of the stoneage, Editors, The Van Jets, Triggerfinger, Interpol, Blackbox Revelation en ook Freaky Age en het jammergenoeg op apengapen liggende Wolfmother.

Verder natuurlijk ook groepjes zoals Weezer, The Wombats, The Last shadow puppets, The Pigeon Detectives, ...

Nieuw materiaal waar ik naar uitkijk: De nieuwe van The killers en ook de nieuwe van Frans Ferdinand en The Strokes (met 5 uitroeptekens !!!!!)

En als het een verzamel-CD mag zijn: De studio Brussel top 100 (5 Cd's). 99 prachtige nummers (gaande van The Ramones, over Radiohead, Blind Melon, Pixies, dEUS, Elvis Costello, Cypres Hill, Suede, Lou Reed, INXS, Eels, Soundgarden, Supergrass, Echo and the bunnyman, Blur, Anne Clark, Therapy?, XTC, The Cure, Weezer, Interpol and many many more...)

En gratis te krijg voor de geïnteresseerde: Digitalism (Duits, smal blond mannetje en Turkse Duitser met een rond gezicht, en de betere dance-plaat van verleden jaar). Gratis vanwege het feit dat de Mediamarkt/de fabrikant zo vriendelijk was om twee exemplaren ervan in mijn CD-doosje te stoppen.

shrink zei

@SG: I agree... Ze rijpt.
@Maxie: een paar sterke nummers, vind ik. maar ik vind de plaat toch niet overeind blijven als geheel. Kings of Leon wel, die wordt echt beter met er een paar keer naar te luisteren.
@Tom: tx voor de tips! er zijn er verschillende bij die ik eigenlijk niet goed ken.
grtz

Tom zei

Oh, en The Raconteurs! (nevenproject van Jack White). Die was ik ook nog vergeten :) Die waren zo goed dit jaar op Werchter (waar ik ze ook al voor de tweede keer zag), dat ik pas naar Grinderman (zijproject van Nick Cave) ben gaan kijken nadat The Raconteurs uitgespeeld waren op de main.

Kwestie van je prioriteiten te stellen :D

Summer Ghost zei

De plaat van The Kings of Leon is ook zeer sterk moet ik zeggen, ze staat de laatste dagen meer en meer op.

De platen van BP zijn meestal platen die eerst wat moeten rijpen ;-). Het is dan ook voor een kennerspubliek (a)