dinsdag 23 september 2008

The Sky Is No Longer The Limit...

Zo staat het er! Bovenaan ons certificaat. De vlucht was zalig. Boven in de lucht is het merkwaardig stil, vredig. En je voelt geen wind. De ballon ging in Diest de lucht in. Het geluid van de branders, het geblaf van opgeschrikte honden, wuivende handen van naar de hemel starende mensen. We stegen gestaag tot een kilometer hoog, met een snelheid van 3 meter per seconde de hemel in! En dan tegen 25 km per uur voorwaarts, naar waar de wind ons bracht. De velden boden een prachtig schouwspel van geometrische figuren, schilderijen met groene strepen bomen, bruine voren land, verschillende tinten bomentoefjes, als op een naïef paneel. De ballonvaarder bracht ons tijdens de anderhalf uur durende hemelvaart even tot rakelings boven een veld, de mand raakte de zware aardekluiten, om dan opnieuw in snel tempo te stijgen tot boven de bomen (heel even vreesden we dwars door het bos te zullen gaan). De landing was zacht, op een pas bemest veld nabij Binkom, met zowat 8 miljoen muggen rond onze hoofden, die weer waren gevuld met aangename herinneringen.
-

9 opmerkingen:

sueper zei

bedankt voor je commentaar!
Geen persoonlijk werk op mijn blog - momenteel zet ik er meer mijn na-werkse kronkels op, maar kan nog komen ;)

syho zei

waw nice! -alweer jaloers-

Maxie zei

wat een mooie luchtfotos!

shrink zei

@syho: als je 40 wordt, dan mag je misschien ook van je ventje?
@maxie: tx, is funfun om vanuit de lucht al die mooie schilderijtjes te maken...

Evelien zei

Dat lijken wel de nieuwste foto's van Yann Arthus-Bertrand. ;-)Mooi, heel mooi.

shrink zei

@evelien: tx voor het compliment (bloos) :)

Trits zei

Jandorie, kijk eens aan!
Wat zie ik groen... ;-)

En wat een prachtfoto's!!!

Mrs B zei

Ik heb jullie ballon gezien! We zaten in de tuin en dachten 'Uh oh, die gaat een beetje snel over de grond als 'ie wil landen' en nét voor het Krimmelbos omhoog. Dat was spannend.
Als jullie nu in de wei hiernaast waren geland... De wijn was net op temperatuur. :)

shrink zei

@MrsB: krimmelbos? ik zou 't nooit geweten hebben? hebben we dan gezwaaid naar jullie? stonden jullie aan de voordeur/oprit bij de auto? ik hoop dat jullie niet het slachtoffer waren van de jongens hun 'getuf' :)
je had wel wat harder mogen roepen dat de wijn koud stond...