zaterdag 11 oktober 2008

All Time Favourites....

Gisteren nog es met Swerverdriver in mijn kop naar het werk gereden en het moet gezegd, Raise, Swerverdiver’s eerste langspeler uit 1991 is één van de beste platen allertijden. Echt eentje uit mijn Top 10. Luister maar eens naar Rave down! De band stamt uit Oxford, in 1989, met Adam Franklin als leadzanger (een prachtige grungestem) en gitaar. Hun stijl? De shoegazing style. Grappige naam, niet. Werd gebruikt voor bandjes die tijdens een optreden nogal bewegingloos op het podium naar de tippen van hun schoenen staarden terwijl ze loeiharde gitaargeluiden braakten. Dinosaur Jr, nog zo’n monument, is er een voorbeeld van, en Hüsker Dü, en Sonic Youth. In 1998 bracht Swervedriver nog 99th Dream uit, om er dan mee te kappen. Nu wil het geval dat ze terug aan het toeren zijn, eerst in de VS, maar nu ook in Spanje en Scandinavië. België is er natuurlijk weer niet bij, maar ik heb het geluk gehad ze ooit -het was in 1992, mailden de mensen van Rock Herk me terug- live bezig gezien te hebben. Als ze ooit terug naar hier komen, let me know!

1 opmerking:

Tom zei

klinkt goed!