donderdag 30 oktober 2008

Ergernis.

Lang geleden dat ik nog zo'n ergernis gevoeld heb bij iets op de verrekijk (de vele politieke debatten daar gelaten). Gisterenavond, Laatste Show, Frieda -zonder spleetje- Van Wijck. Eén van de gasten was Steph Goossens. Ik ken de man van naam, maar heb 'm nooit bezig gezien. En gelukkig maar, moest ik vaststellen. Hij had het over zijn debuutroman 'Zusters van liefde, seks en een leugentje om bestwil'. In de aankondiging stond dat de Thuis-acteur in het boek acte geeft van een grondige kennis van de psyche van de vrouw, en dat hij zou onthullen waar hij die kennis vandaan haalt. Zelden een dergelijke oppervlakkige domheid gehoord. Ik had stellig de indruk dat Jean Blaute zich ook de hele tijd zat te ergeren. Hij las een stukje voor uit het boek op een manier die de waardeloosheid ervan stevig in de verf zette. 'Ooit heeft een vrouw eens tegen mij gezegd dat mannen dit en dat, en ik dacht, dat moet ik opschrijven!', orakelde de man. Van een zeldzaam niveau was dit, waardoor een mens zich nog es grondig kan ergeren. En toeggegeven, dat kan ook eens deugd doen. Bedankt Steph!

6 opmerkingen:

Tom zei

ik heb hem helaas wel al in actie gezien... Per toeval, maar toch ;)

Maar goed, er zijn nog ergere gevallen... Wat? Bart Peeters en Ben Crabbé en Michel Wuyts voelen zich aangesproken? En térecht! :p

syho zei

ik denk altijd dat steph goossens een patat in zijn mond heeft,waarschijnlijk door de klank die hij produceert en de vorm van zijn hoofd

Maxie zei

ik kan die man ook niet uitstaan, bah. Die zijn humor en wat die vertelt is zo debiel

Summer Ghost zei

Hij is het levende personage Marnix uit Loft ^^

Anoniem zei

Het is gewoon een lieve jongen die door zijn BV-status een boek gepubliceerd krijgt. ik heb het niet gelezen maar ik veronderstel dat er inderdaad betere boeken in het pré-print stadium blijven steken.

Hij heeft zijn publiek en dat verdiend hij ook ruimschoots. En niemand is verpicht het boek te kopen, er bestaat trouwens wel ergere papierverspilling, daar ben ik ook zeker van.

shrink zei

@anoniem: ik kan er inkomen dat de brave man geen kwaad in zich draagt, maar hij werkt zoooo op de zenuwen; en zoals gezegd, je af en toe es goed ergeren kan deugd doen...