zondag 19 oktober 2008

Hemels geluid.

Gisterenavond in De Warande. Turnhout. We hadden afgesproken met een collega en haar Herman, die we in geen tijden hadden gezien, Rubi T.-M. (Ik ben opnieuw vergeten te vragen of haar leven nog hetezelfde is na Kaiser Chiefs). We hadden eerst een bijzonder aangenaam en bijzonder lekker mondvermaak in Marchée 17, op de Grote Markt, zonder meer een aanrader voor goeie prijs-kwaliteit op je bord. En vlakbij de zaal waar we opnieuw Wim Mertens zouden zien. De man was in goede doen, had er duidelijk zin in, en werd door applaus gestuwd om van even na 8 tot 11 door te gaan. Ik had het er nog over met Rubi. Die man heeft iets autistiform, meende ik. Ze was dezelfde mening toegedaan. De wat houterige eigenaardige motoriek waarmee hij na elk nummer van de piano over het podium struint, de armbewegingen waarmee hij zijn muzikanten tot groeten maant..., merkwaardig... Het concert was magnifiek! Als er zoiets als De Hemel bestaat, dan zit daar ongetwijfeld Wim Mertens in de CD-lade. Ik hoop alleen dat er geen Rijstpap is, zelfs niet met Gouden Lepels!
-Wim Mertens De Warande turnhout Receptacle

2 opmerkingen:

Mrs B zei

Het zijn zilveren lepeltjes, geen gouden in de hemel!
Zelfs in 'De Witte' van Ernest Claes staat het zo gedrukt. Dan moet het wel kloppen. :-)
En doe mij maar een rijsttaartje.

Daniel zei

Ik heb al lang een kaart voor het Wim Mertens Ensemble, op 8 november in de Kon. Elisabethzaal in A'pen. Dat wordt likkebaarden.