maandag 20 oktober 2008

Levende lijven.

Een schoon lijf kan me altijd bekoren. Vandaar opnieuw naar de bijna levende lijven van Körperwelten gaan kijken in Kuregem. De weg er naar toe deed me terugdenken aan Caïro: een mierennest van auto's, kriskras door elkaar, bumper aan bumper, daar iemand die een betonblok verschuift om zijn auto alsnog geparkeerd te krijgen op een plaats waar dat niet kan, hier iemand die een bananenschil door zijn raampje het trottoir op pleurt, rijen dubbelgeparkeerde auto's. Chaos quoi. Ik had de tentoonstelling van Von Hagen een paar jaar geleden ook gezien en was toen aangenaam verrast. Die plastinaten zien er een stuk beter uit dan de lichamen waarover we ons in onze studententijd urenlang moesten buigen om ze te disseceren. Die zagen bruin en hadden een penetrante geur die niet alleen in je kleren hing, maar wel in heel je lijf leek te kruipen. Nee, dan zagen de spieren en de pezen in de slachthuizen van Kuregem er ronduit smakelijk uit. Fantastisch toch, hoe ons lijf in mekaar zit. Uren kan ik er naar kijken. Ik was alleen teleurgesteld te merken dat de kinderen daar lang niet zo enthusiast over waren als papa had verwacht (gehoopt). Weer een illusie rijker... of armer.

5 opmerkingen:

Elsje zei

Ik denk dat jij Vingers van marsepein van Rascha Peper wel weet te waarderen... zie mijn leesblog:
http://elsjelas.blogspot.com/2008/06/rascha-peper-vingers-van-marsepein.html
hrm... dat wordt vast geen lekkere link. Wacht even, ik maak er even een tinyurl van...
http://tinyurl.com/5sf7wu

Mrs B zei

"Ik was alleen teleurgesteld te merken dat de kinderen daar lang niet zo enthusiast over waren als papa had verwacht (gehoopt)."
I feel your pain. Alas, such is the way of the world...

shrink zei

@mrs b: je zegt het, en is het moeilijke van opvoeden niet dat je geleidelijk went aan die pij, tot het niet meer zeer doet...

Tom zei

Spijtig van je kids...

maar deze tentoonstelling staat ook nog op mijn programma. Ben de vorige keer ook geweest en het is inderdaad wel eens de moeite om te zien. Hoewel je je toch een klein beetje een voyeur waant :D But what the hey... :)

shrink zei

@Tom: aren't we all... (de piemels vonden de kids natuurlijk wel leuk!)