woensdag 1 oktober 2008

The Script / T.T.T.

Ik liep in de Fnac en werd om de oren geslagen met een schreeuwerige 'aanrader' met een weinig aantrekkelijke hoes. Ik dacht, laat ik maar even proberen. En zie, het werd een aangename kennismaking. De singles 'We cry' en 'The man who can't be moved' had ik al gehoord. Het zijn nummers die makkelijk als smeer in je oor blijven plakken. En zo is het hele debuutalbum van The Script, drie twintigers uit Dublin, Ierland. Ik zou niet weten hoe ik de muziek moet beschrijven: melodieuze poppy nummers met hier en daar een snuifje hiphopperigheid en een zoetgevooisde stem waarin af en toe het timbre van Sting doorklinkt, met referenties naar Keane, Rooney en The Police. Dat is het zowat, volgens mij. Maar zeker de moeite waard. Ook nog American Gothic, de nieuwe EP van Smashing Pumpkins binnengehaald. En tenslotte ook The Raconteurs (Consolers of the Lonely), The Strokes (First Impression of Earth) en The Last Shadowpuppets (The Age of the Understatement) in de pod gestopt, mooimooi, T.T.T. (*), waarvoor dank, T.! Nu nog tijd in lange autoritten, wachten op een trein of een vliegtuig om te luisteren...

(*) Thanks To Tom

2 opmerkingen:

Elsje zei

Kijk, weet ik eindelijk hoe die band heet! Dank!

Tom zei

First impressions of earth blijft toch een loeier van een CD... moet die dringend nog eens vanonder het stof halen :) Juicebox blijft één van mijn favorietste nummers ooit. De strakheid is ongehoord :)

De nieuwe van The Raconteurs heb ik nog niet op CD gehoord, maar in Werchter waren ze verdorie weer fijn bezig :)

En alles wat Alex Turner van Arctic Monkeys aanraakt, lijkt wel in goud te veranderen. Really nice sideproject :)

Blij dat ik je wat op pad heb kunnen zetten. Ikzelf heb zin om enkele CD's van Kraftwerk en Telex binnen te halen. Rommelen op youtube heeft zo zijn gevolgen :)

groet,
Tom