dinsdag 4 november 2008

Aaauww...

Stijf van de nek- en rugpijn, scheel van de koppijn, en zo'n 10.000 woorden: balans van een dagje 'schrijfverlof'. Ik had me voorgenomen om voor 'schrijfprojecten' extra tijd uit te trekken in plaats van er al mijn avonden mee te vullen en vandaag zou ik aan een 'praktijkgids bipolaire stoornissen' werken, die ik samen met collega-vriend J. en collega D. schrijf voor Uitgeverij Vivio (wat reklame op een blog kan nooit kwaad). Maar een mens moet het ook fysiek aankunnen, zo'n dagje. Eén dag voor de pc en je kan me al bijeen vegen. Wat pijnstillers en een telefoontje naar de osteopaat. Binnenkort heb ik 2 weken 'schrijfverlof', om mijn doctoraat af te werken. Ik hoop maar dat ik dat overleef.... Blij dat ik straks naar een vergadering kan. Mooie rug, niet?

6 opmerkingen:

Mrs B zei

Anders een belletje naar een ergonoom?
Ik heb erg veel deugd gehad van mijn zitbal, aangepast toetsenbord, opgehoogd computerscherm,...

shrink zei

ik heb het grootste deel van de dag op een zitbal gezeten... Maar ik werk op een portable, en da's dodelijk voor de nek. Ik denk ook wel aan een verhoogd scherm, maar als je niet blind kan typen, zoals ondergetekende, dan lijkt me dat ook niet de beste oplossing, toch?

kat zei

Morgen rap naar de lidl om een angora schouderwarmer?

Mrs B zei

Ik werk ook op een portable dus heb ik een extra usb toestenbord aan mijn laptop hangen als ik op een tafel werk en een flashy beugel waar mijn computer op staat.
Dus typen met twee vingers kan dus ook nog op ergonomisch verantwoorde wijze! :)

Elsje zei

en wanneer denk je je proefschrift af te ronden?

shrink zei

ik hoop ergens in het voorjaar, of in ieder gavl voor de zomer van 2009... dus nog even doorbijten met die nek- en rugpijnen :)