woensdag 19 november 2008

Sint in Zicht! Piet Verdriet.


My Ol' Man grows older, en voor zijn 70ste hadden we een weekendje Zeeland gepland. Eigenlijk even ver rijden als de Spuuglelijke Vlaamsche Kust, maar oneindig veel mooier, en ongerepter. Bovendien werd de boot uit Spanje verwacht. Sinterklaas kwam met zo'n slordige 80 Zwarte Pieten met een grote schuit het haventje van Zierikzee binnengevaren. De brave man had lekkers mee ('pepernoten'), en de Pieten konden hun pret niet op en speelden de hele middag muziek en brachten peuters aan het huilen.

Ook S. was niet zo'n Grote Held als soms. Hij bleef op een veilige afstand van de Zwarte Kindervrienden. Bij Malle Jantje, later in Veere, was hij weer zijn oude zelf en kon hij weer gekkebekken.

Zeeland is mooi, en in staat om rust te brengen in een druk hoofd. Een aangename plaats om wat te zitten. Ook al is zitten ook een werkwoord.


7 opmerkingen:

syho zei

80? amaaikes!

Nina zei

Goh ik was vroeger ook bang van Sinterklaas enzo, en zelfs nu nog een beetje eigenlijk...Als ik ze tegenkom op straat, loop ik er in een grote boog omheen...Weer fantastisch mooie foto's trouwens, kan daar zó van genieten!

Tom zei

ik was niet echt bang van Sinterklaas en zwarte piet (ik was toch altijd een braaf kind...) Alleen deed ik het in mijn broek van reuzen in carnavalsstoeten... En ja, da laatste mag u letterlijk nemen ;)

groet,
Tom

shrink zei

@nina: tx voor 't compliment!

ik ben overigens blijkbaar ook panisch angstig geweest voor de sint, en vooral voor de piet, toen ik nog een broekje was

Elsje zei

Fijn dat je Rietveld aanhaalt! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik bij deze uitspraak altijd aan gevangenisstraffen moet denken :-)

Mrs B zei

Als je ooit al eens op een Rietveld stoel hebt gezeten dan snap je wel waarom die beste man die uitspraak heeft gedaan.

shrink zei

(lach) die stoelen zijn inderdaad niet om op te zitten! wel mooi om naar te kijken, vanuit een makkelijke zetel...