zaterdag 6 december 2008

Day off, off day...

Gisteren was balen. Het was geleden van toen de dieren nog spraken dat ik samen met L. een dag vrij had. We zouden de kids naar school brengen en dan naar de stad, een koffietje, wat kerstinkopen doen, een platte televisie kiezen, een scherm voor de portable halen, wat lekkers gaan eten. Tot we om vier uur 's nachts werden gewekt door het gehuil van S., die even later de boel onderkotste. En opnieuw. En nog es. Met één gulp zurige brei was ons dagje vrij naar de haaien. Thuisblijven dan maar. Misschien kon ik ondertussen wel een scherm voor de pc halen? Toch maar even bellen of zo'n Apple scherm past op mijn portable. 'Als je portable recent is, dan is er geen probleem, meneer, maar we hebben ze niet in voorraad'. 'Geen probleem, bedankt'. Even een andere dealer zoeken... en de auto in voor een lange rit naar Hasselt. 'Jazeker meneer, die schermen hebben we in voorraad' 'Ze passen toch zeker op deze pc?' 'Ah, nee, meneer, daarvoor moet ge een andere aansluiting hebben', zong de man. Ik kon hem moeiteloos de Limburgse strot omdraaien. Onverrichterzake de lange rit terug. Thuisgekomen was er telefoon. Het ziekenhuis. Toch wel een noodsituatie, dus maar beter vertrekken. Op de weg terug aanschuiven omdat een geblondeerde dame met een veel te grote defecte wagen de ring versperde, en dan het frietkraam overvol. 'Nee, dat kan ik er niet meer bijhebben.' 's Avonds in slaap gesukkeld voor de bijzonder mooi gefotografeerde (elk beeld zit tot in de kleinste details goed), maar voor een off-day net iets te trage prent 'The banishment' (Zvyagintsev, 2007), waarin een mooie vrouw haar man vertelt dat ze zwanger is, en dat het kind het zijne niet is....

2 opmerkingen:

Linn zei

Wow, wij hebben gisteren gewoon dezelfde film bekeken. Zo toevallig. Hij is inderdaad traag en lang maar fotografisch is het een echt juweeltje. Heb je de eerste film van dezelfde regisseur al gezien, Vozvrashcheniye of The Return? Die vond ik zo goed dat ik hem aan mijn dvd-collectie wil toevoegen. Ik heb hem alleen nog nergens (buiten dan in het Frans in de Fnac in Straatsburg) zien liggen, dus dat wordt waarschijnlijk eens bestellen.

shrink zei

Ik wist het ik wist het ik wist het, dat ik niet alleen aan het kijken was :). en had je dan ook vooraf zo'n klotedag gehad? Nee The return ken ik niet. Tx voor de tip!
grtz