maandag 29 december 2008

Lijstjestijd!!!

Yes, lijstjestijd! Ik heb ze even geteld op mijn computer, de cdtjes van 2008 die ik in 2008 heb 'aangeschaft'. Ongeveer eentje per week. 52 dus. En ik moet zeggen dat er toch wel wat aangename deuntjes bij zitten. Als ik het lijstje zo overloop zou je haast denken dat ik een brede muzieksmaak heb. Mijn top 3 is, zonder veel aarzelen: Staind (foto 1), Sigur Ros en Kings of Leon (foto 2). De rest van de sterren staan hieronder...
j

****
Antony & The Johnsons – Another World (hij/zij komt, joepie, naar Brussel!)
Bob Mould – District Line (teruggevonden via facebook, MusicILike)
dEUS – Vantage Point (super live!)
Elbow – The Seldom Seen Kid
Isobel Campbell & Mark Lanegan – Sunday at Devil Dirt
Johann Johannsson – Fordlandia (komt naar Leuven!)
Kings of Leon – Only By The Night
Lorreena McKennitt – A Midwinter Night’s Dream (eeuwigdurend mooi)
Marianne Faithfull – Easy Come Easy Go (doet me zin krijgen in roken, ook al is het 28 jaar geleden)
Mercury Rev – Snowflake Midnight
Nick Cave & The Bad Seeds – Dig Lazarus Dig (keihard in de auto)
Sigur Ros – Med Sud… (ach...)
Staind – The Illusion of Progress (een echt oorgasme!!)
The Script – The Script
The Smiths – The Sound of The Smiths (The Smiths, altijd The Smiths)
The Verve - Forth
g
***
Arsenal – Lotuk
Bloc Party - Intimacy

Gutter Twins - Saturnalia
Katy Perry – One of the Boys
Lambchop – OH(ohio)
Portishead - Third
Racoon – Before You Leave
Sharleen Spiteri – Melody
Smashing Pumpkins – American Gothic
Snowpatrol – A 100 Million Suns
The Last Shadow Puppets – The Age of The Understatement
TV on the Radio – Dear Science,


**
Amy McDonald – This is the Life
Coldplay – Viva la vida
Jack Johnson – Sleep Through The Static
Jef Neve Trio – Soul in a Picture
Linkin Park – Road to Revolution (de muziek is goed, maar en zijn al 28 cds mee gevuld, melken melken melken...) (foto onder)
Milow – Coming of Age
Slipknot – All hope is gone
Stereophonics – Decade in the sun (alleen al voor Have a nice day...)
The Streets – Everything is borrowed
h


*
Keane - Perfect Symmetry
Novastar – Almost Bangor (allez, toch een * dan, uit chauvinisme)

Marta Wainwright – Metallica - Madonna – Kaiser Chiefs – Scala – Oasis vond ik niet de moeite en kunnen waarschijnlijk plaats maken voor beter werk. Mogwai (Young Team), Motek (Port Sunshine), Mudhoney (The Lucky Ones), The Cure (4:13 Dream), The Dears (Missiles) en The Raconteurs (Consolers of the Lonely) moet ik nog wat beter beluisteren om ze te 'sterren'. Op naar 2009!

1 opmerking:

kurt zei

Kings of Leon al grijs gedraaid op mijn I-pod!
kijk uit naar hun concert; ik vrees dat ik nog lang ga kunnen wachten;

kurt