dinsdag 30 december 2008

Namen noemen...

Waar 'Vlaanderen Vakantieland' al niet goed voor is: een dagje Wallonië. Jawel, op schoolreis heb ik ooit de Citadel van Namen getrotseerd, maar het stadje zelf zat niet in mijn herinnering, en hebben we waarschijnlijk als 'school' links laten liggen. Namen heeft nochtans een bijzonder aangenaam winkelcentrum met leuke kleine straatjes, opvallend veel erg smaakvolle winkeltjes, antiquariaten, en eetcafeetjes, waar we soms zelfs in het Nederlands werden aangesproken en bediend. Sofietje heeft er trouwens een theehuisje.
p

Naar de ondeugende tekeningen van Felicien Rops zijn we niet geraakt, maar we hadden wel wat lekkers in 'Le Temps des Cerises', een erg rood ingericht piepklein restaurantje. Niet meteen de meest verfijnde keuken maar eerlijke en degelijke boerenkost. Ik had een 'Bäckeoff du Caveau d'Eguisheim', wat een pot met aardappelen, selderij, varken, rund en lam met Riesling bleek te zijn. Na zo'n pot word je nog niet zo makkelijk van je stuk gebracht. Ik had eigenlijk de 'Tripoux de veau' willen proberen, maar ik durfde weer niet...

1 opmerking:

Elsje zei

Sjaak heeft in de Auvergne ooit Tripoux maar dan van schaap. Hij vond dit echt heel smerig (en dat zegt wat want hij lust eigenlijk alles)
Ik was des te blijer met mijn keus (iets met vis meen ik me te herinneren)