vrijdag 12 december 2008

Twee aanraders...

Gisteren een brainstormnamiddag van de Vlaamse vereniging voor Psychiatrie. Je weet wel, zo van 'waar zijn we', en 'waar gaan we naar toe'. 's Avonds ging het in elk geval richting Beveren. Het cholesterolgehalte op peil brengen in restaurant Le Salsifis. Een niet zo grote, aangename eettent in Beveren, waar Kristof Stevens en Evy Goossens zeer goeie kwaliteit voor een erg treffelijke prijs serveren. We aten, na een paar heerlijke amuses-gueules, onder andere tarbot en ’carrillera’, moes van broccoli en sabayon van morilles, en hertenkalf, crème van pastinaak, en gedroogde en gebakken schorseneer, en een toetje van toffee, hazelnootroomijs, peer en chocolade. Het uurtje terugrijden deed ik met Johann Johannsson's Fordlandia in mijn oren. Muziek uit Sigurrosland om bij weg te glijden naar verre oorden waar het rustig zonnig is, en de blaren van de bomen zachtjes ruisen, terwijl je heel voorzichtig het blad van het boek waarin je bent verzonken omdraait en de aangename dikte ervan tussen je vingers voelt... Luister maar...
Twee aanraders dus, deze keer. Eten en muziek. Wat wil een mens meer. En, by the way, meneer Johannsson (foto) komt naar het STUC in Leuven, heb ik net gelezen. In februari. Volgend jaar.

3 opmerkingen:

Linn zei

De auto is de ideale plek om naar Fordlandia te luisteren! Alé, dat vind ik toch. Het concert van 20.30 is trouwens al uitverkocht, maar om 22.30 is er nog een extra concert.

shrink zei

tx voor de tip. heb vlug geboekt voor 2230. zal dan toch in ieder geval geen erg lang concert zijn...

Elsje zei

Pastinaak, zalig vind ik dat!!