maandag 12 januari 2009

Tweewaters, Leuven.

Stel U even voor... U rijdt Leuven binnen vanuit Mechelen..., aan de linkerkant de mastodont Stella Artois (producent van wat de Engelsen Wife-beater noemen), aan de rechterkant, waar nu een gapende verpauperde vaartkom ligt, een futuristisch aandoend centrum waarin de huidige graansilo's je uitnodigen, nee, verplichten om snelheid te minderen (da's lekker meegenomen, want tegen de tijd dat dit prestigieuze nieuwbouw en renovatieproject klaar is, zal in Leuven in elke verlichtingspaal en in elk verkeerslicht een snelheidscamera zijn ingebouwd). Bovenop die silo's een balk die 18 meter boven de vaartkom uitsteekt. Daarin een 5-sterrenhotel, 120 silokamers, een loungerestaurantje met 360° zicht over Tobbackland, en een publiek balkon (voor elke Leuvenaar en niet Leuvenaar, en voor wie zijn leven in schoonheid wil eindigen). Kijk, dat vind ik nou mooi. Tweewaters zal het heten. Ik wou dat ik de centen had om daar een loftje te kopen. Voor mijn oude dag. Dicht bij alle voorzieningen. Bereikbaar met rolstoel en looprekje. Wat wil je nog meer!
Flitspalen Leuven Silo Vaartkom Stephan Beel

2 opmerkingen:

syho zei

zo space-y

kurt zei

heb mij al ingeschreven op de wachtlijst!