zaterdag 14 februari 2009

Johann Johannsson, Leuven.

De man is na bovenstaande foto al een flink stuk bijgekomen. Zijn hemd en jasje spannen ietwat rond zijn Ijslandse bovenlijf. De set in het Leuvense Stuc, gisteren, was erg sober, net zoals op de foto hieronder, die van een vorige passage in Leuven is. Vier strijkers, een nerd die vreemde geluidjes uit de knopjes toverde en met een rieten doosje met kraaltjes er in schudde, en Johann, de zoon van Johann. Johann speelt ook met de knoppen, of speelt op de piano of op zijn Apple, en interageert niet met het publiek. Enkel het warm applaus weet een glimlach op zijn gezicht te brengen. De muziek is prachtig. Alleen jammer dat na elk muziekstuk een cesuur van stilte komt, waardoor er nooit echt ritme komt in het concert. Het behang van zwartwitbeelden helpt dan weer wel om je gedachten met de muziek mee te laten drijven naar aangename momenten, naar droefnis en pijn, naar geluk en plezier. Rustig word je ervan. Evenwichtig zelfs. Mindfull!
Johann Johannsson Fordlandia Stuc Leuven Cultuur

2 opmerkingen:

Linn zei

Ik dacht nog dat jij daar ook zou zijn. Dat was toch ook het concert van 22.30 hé? Ik vond het de moeite en ben blij dat ik erbij was. Ik moet dringend ook het ander werk van Jóhannsson ontdekken, tot nu toe ken ik eigenlijk alleen Fordlândia.

Dat Jóhann wat kilo's bijgekomen is, was het eerste wat mij opviel. :D

shrink zei

Ik heb geen meisje met kriekjes in haar mond gezien; Ik kijk nochtans altijd goed rond om te zien of ik niemand herken van op een blogfoto of zo. Ik was er ook om 22.30. Vond het ook erg goed. Ik ken zijn vorige werk niet, maar aan het tafeltje te zien is Fordlandia zijn 3de cd of zo?
Tik me de volgende keer gerust eens op de schouder!
grtz!