zondag 1 februari 2009

Leegte in Parijs

Alweer een nieuwe Vlaamse strip. ‘I love Paris’ van Maarten Vande Wiele heet de eerste graphic trash novel te zijn. Het verhaal speelt in de modewereld van Parijs, waar drie vriendinnen, of wat daar in die wereld moet voor doorgaan, het proberen te maken. Hope, de hoofdfiguur, heeft een gehavend gezicht ten gevolge van een auto-ongeluk, maar een gezegend lijf, en neukt zich naar de top (eerst met de fotograaf, dan met de plastisch chirurg). Chaz wil alleen maar veel geld, en probeert zich met rijk volk onledig te houden (hoewel, onledig is hier echt niet op z’n plaats). Faith gaat over lijken om een zangcarriere uit te bouwen. ‘I love Paris’ is erg fraai Hancokolkachtig getekend, net zoals het vorige werk van Vande Wiele, maar het verhaal is wat mij betreft nogal dunnetjes. Oké, het zou net de bedoeling kunnen zijn om de leegte van deze wereld te illustreren, maar ik verdenk er de striptekenaar van een betere tekenaar dan scenarist te zijn. Wat mij betreft dus een gemiste kans om een echt goed boek te maken.
vlaamse strip graphic novel

5 opmerkingen:

Elsje zei

Grijns, ik dacht even dat je na Lissabon alweer de hort op was geweest!

ils zei

Voor het eerst vandaag jouw blog gelezen en dat zal ik vaker doen. Heel erg leuke en boeiende teksten, mooie foto's.... méér van dat pleazzzzz!

shrink zei

@elsje: was 't maar waar. volgende keer op de hort is een bongo-weekend naar Dusseldorf (meen ik) :)
@ils: joepie! een lezer. dank voor de mooie woorden, welkom en come again!

Maxie zei

heeey shrinkie, wat ben ik blij dat ik hier weer kan komen lezen!! Een strip over de modewereld? wist niet eens dat zoiets bestond. Ja je hebt gelijk, iets voor mij! staat al opt leeslijstje

shrink zei

@maxie: hey M, fijn je even terug te 'zien'. ik was je al erg aan 't missen :)
seeyah!