vrijdag 6 februari 2009

Pastorale Reet **

Van Vlees en Bloed gemist gisteren. In de plaats had ik goed doorbloed vlees in de Pastorale in Reet. Een van de voordelen van het geven van voordrachten, toch, die lekkere achterafjes. De Pastorale is een bijzonder aangenaam restaurant (in Reet, weet je wel, vlakbij Kontich, wat de grappen snel op Torfsnivo brengt). Het prachtige herenhuis is smaakvol ingericht met moderne kunst (er staan onder meer wat beelden van Folon), maar de mooiste kunst komt er op je bord. Er was een amuse-bouche crème brulée van geitenkaas, een voorgerechtje met gemarineerde zalm en ‘strukturen van algen’ (lekker hoor, die strukturen!), een zalig mals stuk vlees met paddestoelen en merg (wat ik, het zuigen aan kapotgebeten beenderen daar gelaten, nooit eerder at), en drie toefjes chocolade (bitter, bitter-zout (erg zout), en zoet). Ik wilde nadien bij nacht en ontij nog naar de Slimste Mens Ter Wereld kijken en spoedde me 65 km huiswaarts maar werd in al mijn haast geflitst, op een slordige 300 meter vóór een flitspaal. Ik meende de flikken te kunnen horen lachen in hun auto. Maar dat zal wel een hallucinatoire beleving geweest zijn. Misschien door de paddestoelen in Reet?

3 opmerkingen:

Elsje zei

Geinig. Ken je de gevulde hertenreet van Koot&Bie (als Jacobse en Van Es)?
En flitsen voor een flitspaal is vals spelen!

ils zei

Ik heb Van vlees en bloed ook gemist...helààààààs. :-) Ben vooral fan van Sien :-)
Ook ooit een paar keer gegeten in de Pastorale, dat was erg lekker ja... En om even af te zakken naar het Torfsniveau; Pastorale ligt in "de anale driehoek" zoals ze dat hier noemen; Reet, Aartselaar en Kontich. (jeuj!) Van Looy: zeer aaibaar, Torfs jammerlijk flauw...
Verder kan jij overtuigend lekker eten beschrijven zeg! MMMMM!
groet, ils

shrink zei

@Elsje: nee, die ken ik niet, maar ik moet al lachen als ik aan K&B denk!

@Ils: Tx voor 't compliment. Net terug van Dusseldorf, waar we ook bijzonder lekker hebben gegeten in KM747. Aanrader!