donderdag 26 februari 2009

Rood-zwarte Bert en den bospoeper

Als kind was het een enigszins beangstigende, maar toch fascinerende gebeurtenis als de 'Gilles' stampvoetend voorbij kwamen aan het begin van de carnavalstoet, en appelsienen gooiden. Van in de schooltijd herinner ik me dan weer vooral de troosteloze sfeer de dag na carnaval, toen ik, op weg van het station naar school, de doorzopen 'voil janetten' met hun plastic boezem letterlijk in de goot zag liggen. Later heeft het carnaval me nooit echt weten te bekoren. Maar ik moet toegeven, er hangt op die dagen een sfeer in de stad die toch wel uniek is, en een vreemd soort van verbondenheid waarin alles kan en wordt verdragen heerst. En er hartelijk kan gelachen worden natuurlijk.
Aalst Carnaval Voil Janet Bert Anciaux Bospoeper


Afbeelding toevoegen

Geen opmerkingen: