maandag 16 maart 2009

So Familie Uitje.

Zaterdag nieuwjaarsfamiliefeestje. Altijd toch wel een fijn weerzien. Voor ’t eerst niet thuis bij de al wat ouder wordende ouders of tante, die steeds meer opzien tegen de rompslomp van koffie-en-taart-en-pistoletjes, maar uit eten. We hadden restaurant So gekozen. In Aalst. Die keuze lag voor de hand omdat G., een mooi nichtje (‘nee, zo bedoel ik het niet, jawel, de kok is ook een nicht, dat zie je zo, maar G. is een échte nicht, ik bedoel een nichtje, familie, een meisje, de dochter van de dochter van de zus van mijn vader, heb je ‘m), dat restaurant uitbaat. Ik was er nooit geweest. Vroeger wel, in de humaniora jaren, toen die gelegenheid nog een groezelig café was, maar niet sinds het een erg aangenaam en lekker restaurant is geworden. We hadden een spiesje van sint-jacobsvruchten (ik ben er stilaan achter dat dat één van mijn lievelingsgerechtjes is) met pesto, een paar lamskotelletjes en een toetje met rode vruchten. Echt waar lekker. Niet meer of niet minder dan echt waar lekker. Als je toch ooit zou verdwalen of door een of ander stom toeval in Aalst zou komen: geloof me, daar valt geen flikker te beleven, dus kan je net zo goed voor een hap naar So gaan. Of naar de loungebar boven het restaurant.
Restaurant So Loungebar Aalst
*Ze people on ze picture are not my family

Geen opmerkingen: