woensdag 1 april 2009

Kakdag...

Het zou een aangename dag worden, zoveel was zeker. de zon had beloofd te schijnen en ik had een halve dag vrij om voor de kids te zorgen (L. is drie dagen naar flanders fields en omstreken). Dat was buiten het lot gerekend. De toiletten raakten verstopt en de vaatwasmachine deed het niet meer. Iets na de middag, de vaat-met-de-hand was nog niet klaar, kwamen de ontstoppers. "Ligt hier de septische put, meneer?" "Jazeker" "Toch niet, dit is een controleputje, langs hier geraken we er niet..., we zullen de oprit moeten openbreken." Daar ging mijn middagje met de kids in de zon. Morgen wordt de boel helemaal opengegooid. 's Avonds kwam de vriendelijke elektroboy nog langs voor de vaat (nee, niet om 'm te doen, maar om de machine na te kijken). En ook die bleek finaal naar de botten. Ofwel een dure herstelling, ofwel een nieuw toestel. Om even voor halfnegen was elektroboy de deur uit. Ik had nog tien minuten om de boel op te ruimen voor de vergadering, die nu net is afgelopen. Zonder enig probleem! Een prachtige dag!

7 opmerkingen:

Nina zei

Ah jak, dat is om de afwas tegen de muur kapot te kwakken!

Anne-Marie zei

Vaak vroeg ik het me af, maar met dit bericht werd het duidelijk : zelfs psychiaters hebben af en toe een "kakdag".

shrink zei

@anne-marie:.... ja maar, je moet nu weer niet meteen gaan denken dat psychiaters ook maar gewone mensen zijn :))

kurt zei

rook al zo iets toen ik in de buurt was!

ils zei

Afgezien van je kakdag, vind ik dat een heerlijk boekje dat ik vaak met veel plezier heb voorgelezen. Maar ik lees nu eenmaal graag voor... kak heeft daar weinig mee te maken, gelukkig! :-)

syho zei

oh dat boek! is de max. ik kan het nooit laten om dat te lezen als ik in de boekenwinkel ben. Troost, onze afwasmachine is ook van antiek. Je mag de rekken er niet uitrollen of heel de boel stort in elkaar. Dus best dat ik een langen arm heb hé :-)

mc pvc zei

Ik heb dat boekje al verschillende keren aan mijn kinderen voorgelezen. In het begin begrepen ze niet dat het woord "poepen" eigenlijk "kakken" betekent. Maar nadat we dat "uitgeklaard" hadden.... algemene hilariteit!