zaterdag 13 juni 2009

Gründlichkeit?

Toch even slikken toen we de garage buitenkwamen. Had iemand ons een paar jaar geleden gezegd dat we vandaag zo'n wagen zouden kopen, dan zouden we hartelijk gelachen hebben: 'Zo'n auto?! Da's een kar voor slagers en varkensboeren! We denken er nog niet aan.' En vandaag hebben we 't gedaan. Jawel, 't is een kleintje, maar toch. De naam alleen al. Nu zal ik wel es vaker naar de carwash moeten waar de dame van dienst zich erg uitslooft om de boel proper te houden!

6 opmerkingen:

Anne-Marie zei

Proficiat met de aankoop ! Het is altijd spannend om met een nieuwe wagen te rijden ... al kan ik me in dit geval niet van de gedachte ontdoen dat er meer uitgekeken wordt naar de carwashbeurten ...

ils zei

Ik vind dat een zeer herkenbaar verhaal. Ik heb lang gedacht ooit te eindigen met een partner die in een zelfbeschilderde eend zou rondrijden, en stond stokstijf van verbazing toen diezelfde man, toen hij een eigen bedrijf had, plots met een Mercedezzzz kwam aanzetten. Daar waren economisch heel goeie redenen voor, maar élke keer als ik instapte, en dan ook echt élke keer, dacht ik aan bakkers en beenhouwers...
En om helemaal de puntjes op de i te zetten ( we staan in examenverbetermodus); het is Gründlichkeit, mit Umlaut :-) maar misschien werkt dat niet op Blogger?
liefs, ils

shrink zei

tx voor het begrip... :)
Umlaut lükt düs wel!

Tom zei

ah, eentje van Das Haus!

Nu wordt vaak gelachen daarmee als beenhouwers/boeren/bakkers/middenstander-auto's of als taxi... Nu, ik vind dat geen negatieve connotatie want dat wijst op kwaliteit. De allerbeste wagen ooit gebouwd staat nog altijd op hun naam (de W124, gebouwd tussen 1985 en 1996). NIet toevallig dat mijn eerste auto dan ook zo'n W124 was, uit 1986. Ondertussen ben ik wel overgestapt naar een Milanees met een cuore sportivo, maar ooit komt er nog zo'n W124 weer bij, als hobbyauto.

Veel geluk met de ster :) Zolang het geen BMW is of Volkswagen (of een Audi, sedert een jaar of 2), ben ik altijd enthousiast over nieuwe auto's :D

groet,
Tom

Dr Shock zei

Goed van je dat je opel steunt in deze moeilijke tijden, groeten Dr shock

S zei

Ja ik geef Dr Shock voor een keertje gelijk: shame on you;)
U hebt wel dubbel geluk; een nieuwe auto & een knappe echtgenote die blijkbaar met plezier de auto voor U wast. Die zwarte lak is echter keer op keer weer vuil. En merk ik daar al een bluts?