dinsdag 14 juli 2009

Sweet & Sticky!

Het is al gezegd, er is al over geschreven: mevrouw Madonna heeft de verwachtingen niet ingelost, afgelopen weekend op Werchter. zelfs niet terwijl die verwachting niet eens hoog gespannen waren. Ik was enkel uit op een fijne avond met vrienden, en dat is het ook geworden, maar niet zo veel meer dan dat. Het enige indrukwekkende was de kwaliteit van de beeldschermen en het beeldmateriaal dat gedurende de twee uur durende playbackshow de wei op werd gespuid. Eén langgerekte videoclip, briljant gemaakt, met de Madonna-met-de-pezige-biceps-en-de-strakke-kont af en toe als figurant over het podium springend. Ik zei het eerder, veel te veel 'sweet & sticky', en veel te weinig muziek. Ander en beter!

6 opmerkingen:

Liese zei

en goedkoper aub!

Nina zei

Ik blijf me over de negatieve reacties verbazen eigenlijk...Madonna interesseert me voor geen moer, maar aangezien ik geen 75 euro moest (en ook helemaal niet wou) betalen, dacht ik waarom niet, spektakel wordt het alleszins. En dat werd het ook, althans voor mij, want ik leg mijn accenten net iets anders dan de meerderheid vermoed ik; het visuele aspect is voor mij van zeer groot belang, en, zoals je zelf zegt, dat was dik ok. Voor mij zo ok dat ik het, écht waar, niet eens heb opgemerkt dat er valse noten en/of playbacks tussenzaten. Toch nog één tevreden klant dus tussen als die criticasters, oef :)

Tom zei

@Nina: mja, het is inderdaad wat je van een concert verwacht. Mij zou het ook niet bekoord hebben vermoed ik, want net zoals Shrink verwacht ik in de eerste plaats live-muziek en sfeer als ik naar een concert ga. Een goeie show is meegenomen, maar hoeft niet.

Als ik beelden van Fleet Foxes op Werchter zag bij 'Mykonos', dan kreeg ik gewoon kippenvel en zat ik te vloeken tegelijkertijd in mijn zetel omdat ik dat moest missen. En dan hebben we het over enkele venten met vuile baarden in houthakkershemden en 0 lichtshow :) Daar gaat het bij mij toch om bij een goed concert. Hoe goed een show ook is, als ik vaststel dat er geplaybackt wordt zou ik mij ook ongelooflijk bekocht voelen.

groet,
Tom

Trits zei

Ik sta er eerlijk gezegd vooral van te kijken dat zelfs jij daarnaar afzakte... Madonna lijkt me nu ook niet echt jouw cup of tea, net zozeer als ik dat niet van Justin Timberlake of andere showbeesten zou verwachten ;-)

For the record: ik was er nièt, wegens stuck in Oslo (en geen zin in 75 euro's), en kan dus niet meebabbelen.

shrink zei

as I said... ik was er niet meteen voor de muziek, 't was een kadootje voor la femme en een uitstapje met vrienden (en ik was er nu niet meteen vies van om madonna eens live te zien, maar dat laatste is dus tegengevallen); je zou op een bepaald moment gedacht hebben, laat nu het podium maar inzakken.... ;)

Anoniem zei

goede start